Väderprognos för 5 dagar

torsdag 24 augusti 2017

Min elrullstol...


... hämtade SUDEXO igår eftermiddag. Jag hoppas att jag får tillbaka den lagad och sänkt eller får en ny snart.
Jag ska väl inte nånstans i och för sig, men nu har jag inget val än att stanna hemma. Dessutom har jag ju redan använt denna månadens ledsagning.
Tänk om jag skulle få åka dit jag vill och inte dit jag måste. Det har ju bara varit måsten sen länge.

Min gulliga hustomte har klippt gräset idag överallt. Det blev extra fint inne hos Amanda. Där tog han med trimmer också, liksom på tomten där han inte kom åt med gräsklipparen. Toppen! Det blir nog en sista klippning i september om det behövs inför höst och vinter. Han är så snäll som hjälper mig mot en blygsam betalning.

Tänk så fort det går mot mörkare tider. Det börjar bli allt kallare på nätterna också. Jag har ju nätfönstret kvar i sovrummet och är lite tveksam om den inte borde tas bort för denna sommar. Det är ju ljuvligt svalt att sova gott under duntäcket, men inte kul att gå upp. Imorse hade jag 15 grader i sovrummet och 17 i rummet. Det är nästan det svalaste laget, men det bli varmt fort under dagen och jag har bara det lilla fönstret öppet i badrummet som ger luftväxling i rummet när badrumsdörren är öppen lite.. Så Amanda går oftast in genom luckan och ut genom den öppna dörren, KnasFian.

Imorgon har jag städdag och har plockat ihop två veckors tvätt för att de ska kunna tas med för tvätt. Det fungerar jättebra numera. De tar tvätten och jag har städdag udda veckor och jag får igen det rena veckan därpå. Städningen är väl sisådär, det beror på vem som gör det. Jag kan ju inte själv, mer än sopa lite vid behov.

Vi önskar er en fortsatt trevlig torsdag och en skön helg!

 /Julia

6 kommentarer:

  1. Nu hoppas vi att du får en ny stol och det fort! Bra att det händer något i alla fall! Tycker ju att du borde få flera resor och inte bara de du måste man behöver ju komma ut på lite nöjen också! Visst börjar det bli svalt, känns som sommaren blev lite kort det brukar ju vara riktigt varmt den här tiden.
    Ta tass om er! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Julia, kan du röra dig utanför stugan på egen hand eller måste du alltid ha någon med dig t.o.m. för promenader i området? (Givetvis med elrullstolen). Mamma kan inte "gå" någonstans alls utan hjälp, bara röra sig i lägenheten eller på en avdelning genom att "sparka" sig fram med ena foten. Och jag tänker ofta, ofta att det är en av de svåraste sakerna med hennes multisjuklighet att hon mist sin självständighet... stor kram! från sr. Carina, klosterkatternas tjänarinna.

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får din elrullstol snabbt även om du inte ska någonstans just nu men man vet aldrig och sånt kan ta lång tid.
    Mattemor skulle få en ny dyna/sittkudde i sin rullstol och det har tagit hur lång tid som helst, vi snackar flera veckor.
    Är verkligen kyligt på nätterna men det har ju inte blivit riktigt varmt nån längre tid under denna sommar så inget har blivit uppvärmt.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är obegripligt att det ska ta så långt tid. Jag väntade också länge på att få ett extra överdrag till min dyna till rollstolen. Det ÄR bra att kunna tvätta den nån gång och min tvätt tar minst en vecka att få tillbaka. Hoppas att mattemor får sin nya dyna och att jag får min/en ny elrullstol.

      Radera