Väderprognos för 5 dagar

onsdag 13 juli 2016

❤ Kärt besök idag också! ❤


Idag kom bästaste Per på besök till oss. Amanda var ute i rastgården då jag såg honom utanför fönstret. Plötsligt hör jag hur det rusas genom luckorna och Sötaste Fröken står i dörren, piper och trampar, för att välkomna en favorit.
Han hann inte sitta i många sekunder innan han hade en kelig Amanda i knäet. Hon spann högt och bara njöt. Det gjorde Per också av fudgebrownien som jag bjöd honom på. Den var godare när den har fått gosa till sig nån dag. Förlåt att jag missade den vispade grädden, men jag tror att det fanns nog med kalorier i kakan ändå 😉...

Han tyckte att köket hade blivit jättefin, precis som jag. Han hade med sig det slutliga priset på härligheten och jag kunde snabbt göra mig oskyldig. De hade ju lagt ut för köksskåpen, spis och köksfläkt i förväg. Jag förde över pengarna till dem som hade hjälpt mig för att få det såhär fint. Så nu känns det riktigt bra!

Han hjälpte mig att tömma resten av verandan på diverse saker, så när som på elrullstolen. Vissa saker åkte in i friggen, medan andra kastades Nu är det verkligen gott om plats därute med.
Jag vände på elrullen, så den står bättre till, så nu kan man öppna gallerdörren åt det hållet med utan problem.

Jag får fundera på vad jag vill äta till helgen. Imorrn ska jag beställa det jag behöver och lämna inköpslista på resten till hemtjänsten. De får hämta två mindre paket också, ett par böcker och några bakgrunkor, som finns att hämta på paketutlämningen.

Ha en fortsatt trevlig onsdag!


 /Julia

10 kommentarer:

  1. Alltid roligt med trevliga besök!
    Skönt att få pengabiten avklarad också så man slipper tänka på det. Spinnande med paket :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteskönt att få betala allt! Paketen vet jag ju vad de innehåller ;-)

      Radera
  2. Vad kul med flera gäster! Härligt välkomnande av Amanda, då kan man ju inte bli annat än lycklig!
    Underbart att du fått ordning på allt och att det blev så bra! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jätteskönt! Amanda älskade sin husse och nu är det inte ofta vi får herrbesök. Hon gillar Per jättemycket, han är bra på att klia på alla de rätta ställen!

      Radera
  3. Trevligt med besök och ni gillar honom lika mycket :-)
    Nukan du verkligen njuta riktigt av ditt nya fina kök när det är betalt också. Känns alltid skönt att bli av med sånt. Säger matte i alla fall, själv bryr jag mig inte, hihi!

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  4. Bakgrunkor låter farligt trevligt :) Roligt med både sällskap och hjälp.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst gör dom, men man kan göra en massa gottis. Både sött och salt :)

      Radera
  5. Mums för bakgodis. Vad bra att du slipper vänta på att få betala ditt fina kök. Jag vill också bli kvitt alla utgifter snabbt. Busfia tog väl vara på stunderba hihi. På väg på jobb nu. Må så gott kramizar Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid billigast när man betalar kontant så snabbt som möjligt 🐱.

      Radera