Väderprognos för 5 dagar

torsdag 13 augusti 2015

Vi gjorde ett jättejobb idag med!


Eva kom över en sväng idag också och vi tömde garderoberna. Jag var skoningslös och kastade allt som jag inte kan använda längre, allt det som numera är alldeles för stort för mig.  Jag var nästan förvånad över hur stora mina gamla kläder var. Jätteskönt att bli av med dem!!!
Dessutom slängde jag Lennarts gamla kläder. Det blev en hel del och det känns så skönt att ha fått gått igenom allt. Jag sparade bara det som är användbart och det mesta är rätt så nya kläder.

Nu är det bara jättelite kvar i några lådor och det tar vi på måndag, innan jag åker till Magnolian. Eva kommer redan klockan 8 och jag åker först klockan 11, så vi har några timmar på oss.. Jag ska strax beställa färdtjänsten till på måndag.

Nu ska jag pusta ut efter dagens värv och bara koppla av. Sötaste Fröken vet nog inte vad vi håler på med, men hon finner sig i oredan. Precis som matte. Jag vet ju att det kommer att bli jättebra när allt blir klart,.

Ha en fortsatt fin torsdag!
 /Julia


16 kommentarer:

  1. Jisses så mycket ni får gjort och så duktiga ni är. Det är påfrestande men skönt när det är gjort.
    Du ska åka redan på måndag, ja det är skönt att det kan komma igång så ni kan komma hem igen.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Garderobsrensning är nästan den skönaste rensningen man kan göra tycker matte, för oj vad man kan samla på sig kläder genom åren och många blir bara liggandes i slutändan.
    Skönt att få komma iväg på måndag, att bli lite bortskämd :D Hoppas du har dator med dig så man får följa hur du har det där :D
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag slängde mycket, som var alldeles för stort! Så stor tänker jag inte bli igen!!! :)
      Datorn skall med, den kan jag inte vara utan!!!

      Radera
  3. Jag tycker du är jättemodig som slänger så mycket av det som du inte behöver längre. Trots att man kanske vet att man inte kommer använda det, är det många som behåller en massa grejer ändå. Det här kommer bli jättebra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns alldeles för många grejjer, skönt att bli av med dem som ändå inte kommer till användning! Jag har ju dåligt med plats ;-)

      Radera
  4. Ännu en tuff dag för dig. Du behöver absolut bli lite bortskämd. Nu får du ägna kvällen åt extra mys med Amanda! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och det har varit gott om tuffa dagar sedan Lennarts bortgång...

      Radera
  5. Skönt att få slänga bort kläder mm som aldrig används. Bra du tar datorn med och uppdaterar vistelsen om läget. Hoppas att färdtjänsten kommer i tid så du slipper vänta. Eva är ju toppen och hälsar väl på dig då och då när du är på Magnolian. Ja låt dem passa upp dig för det är du värd nu. Må så gott och sköt om dig! / Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var skönt att få rensa ut!
      Jag behöver nog lite uppassning :)
      Denna gången vet jag ju hur det är på ett korttidsboende och självklart ska datorn med! Plus några andra nödvändiga saker.
      Det är synd att jag inte får ta med Sötaste Fröken Amanda, men jag vet att hon får det jättebra.

      Radera
  6. Kan tänka mig att det blir skönt att få koppla av några dagar
    Kramtass
    och kram från Matte

    SvaraRadera
  7. Heja Agnes! Du gör det JÄTTEBRA som kan släppa taget om så mycket grejor! Kram från Eva

    SvaraRadera
  8. Jisses så mycket du har fått gjort i veckan , inte konstigt att du är trött och har ont !
    Matte och Husse brukar rensa i garderoberna en gång om året och det brukar bli minst en sopsäck varje gång :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera