Väderprognos för 5 dagar

måndag 31 augusti 2015

Dagarna går...


Mina dagar går fort, trots att jag egentligen inte gör många knop. Jag trivs i mitt mysiga rum. Jag lyssnar på bok eller på musik om jag läser med ögonen. Jag har en del DVD-er med mig som jag kan titta på om jag vill. För att inte tala om all underhållning som finns att se på nätet. Jag har aldrig tråkigt!

Jag saknar min lilla tjej. Allra mest vid sängdags. Vi hade ju våra ritualer, vi två. Hon har det jättebra hos gulliga P och hennes familj och det känns tryggt.

Imorgon bryts vardagen med besök. Jag kommer att få två besökare. Margaretha från föreningen och min klippa, Per. De kommer på eftermiddagen. Vi ska skriva på alla papper och efter det är även tomten min. Då är jag fastighetsägare officiellt. Pengarna för tomten förde jag över idag. Tur att jag kunde köpa tomten utan att dra på mig lån för den. Det känns rätt så bra och när alla papper är påskrivna blir känslan ännu bättre!


Ha en fortsatt trevlig och solig måndag!
 /Julia

15 kommentarer:

  1. Skönt att dagarna går fort, hade varit jobbigt om de segat sig fram och särskilt när man saknar en kär vän.
    Kanon när allt är klart med stugan och tomtköpet, måste kännas härligt.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Det är skönt att dagarna går undan, för då minskar de snabbt i antal innan du får komma hem och njuta av nytt och gosa med sötfröken :) Förstår att du längtar så.
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag längtar jättemycket efter min Sötaste Fröken :)

      Radera
  3. Så fint att bit för bit betas av. Önskar att alla hade sånt stöd och sån hjälp som du fått. Tror du kommer stortrivas i stugan sen.

    SvaraRadera
  4. Lycka till med formaliteterna i morgon! Har du någon aning om när du kan få återvända?

    SvaraRadera
  5. Vi är så glada att du har det bra och trivs. Klart att längtan efter Amanda är stor men tänk så härligt när ni träffas igen! Tänk att du snart är markägare! Nosbuffar

    SvaraRadera
  6. Grattis till fastighetsköpet! :)
    Vad roligt det skall bli när ni äntligen får flytta hem till en nyrenoverad stuga och samtidigt återförenas igen! Förstår att du saknar söta Fröken
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Söta fröken undrar nog också var matte är. Hon har det bra men inte är det hemma. Hon skickar buffar och kurr! Kram!
    /P...

    SvaraRadera
  8. Förstår ju att söta fröken saknas just vid kvällstiden men hoppas det ej tar så många veckor till innan ni kan återses i den fina nyrenoverade stugan och den egna marken. Hoppas det gick bra med detta skrivande idag. Grattis! Må så gött / kramizar Gunilla.

    SvaraRadera