Väderprognos för 5 dagar

fredag 14 augusti 2015

Nu har jag tagit fan i båten och uppdaterat till Windows 10...


Efter många mail och tjat från Windows, har jag uppdaterat min dator idag från 8,1 till 10. Uppdateringen tog dryga 1½ timme, men nu är det gjort!

Jag gillar att menyn i vänstra hörnet är tillbaka, sen är det bara att utforska nyheterna allt eftersom. Huvudsaken är att allt är kvar i aktivitetsfälltet. Program som jag använder ofta och vill ha en snabb genväg till. Hittills har allt fungerat som förr och det känns bra. Jag hoppas att jag inte kommer att ångra mig!

Jag har plockat lite till idag, men jag orkar dåligt. Jag sover inte bra och är stel i kroppen. Det lär väl gå över med vila. 
Sötaste Fröken Amanda får sina ryck och det blir en del katt-fnatts-race runt i det nu nästan tomma huset.Det mesta av de gamla möblerna är borta och resten, med några få undantag, ska bort när vi är på "semester". Min nya säng ska vara kvar, tre stapelbara pallar och några äkta String-hyllor från 50-talet. De kommer från Lennarts föräldrarhem och är på högsta modet igen. Jag såg att de till och med nytillverkas. 
Resten som behövs kommer bli nytt! Ni kommer att få se bilder när allt är klart, men det dröjer några månader.

Dagens middag tycker vi båda mycket om. Det blir kokt torskrygg med persiljesås och potatis! Mums för oss båda!

Vi önskar er en trevlig och solig fredag!
 /Julia


12 kommentarer:

  1. Oj vad modig du är! Matte har duckat än så länge för uppdateringen och kör med win 7 fortfarande. Hon gillade inte alls win 8 och vägrade byta.
    Jisses vad du har jobbat på hemma, men vad bra allt kommer bli när det är klart. Middagen lät jättesmaskig! Här blir det en köttbit med massor av stekta kantareller till, inte dumt det heller.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Win 10 är bättre än 8,1. Den är mer lik det "gamla", rätt så lik 7;an faktiskt. win 8 och 8.1 gillade jag inte så bra heller. 10;an verkar mycket bättre, men bäst att vänta med betyget i nån månad i alla fall...

      Radera
  2. Hoppas det kommer att fortsätta funka som du vill, det där med datorn alltså.
    Amanda tycker nog hon har massor att plats att springa på i huset om det är nästan tomt.
    Inte konstigt du är trött men ändå inte kan sova ordentligt, du har jobbat hårt både känslomässigt och kroppsligt nu ett bra tag.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  3. Njut av god mat ikväll och mys på! Inte konstigt att du får ont och det blir svårt att sova ordentligt när det är så mycket på gång. Ta tass om er! Nosbuffar och kramar

    SvaraRadera
  4. Tror både du och Amanda kommer bli nöjda när ert nya hem är klart. Ni kan se fram mot en vinter i ett nytt, fräscht och funktionsdugligt hem.

    SvaraRadera
  5. Låter som ett underbart hem ni får komma hem till, ser fram mot bilderna, framför allt så hoppas jag du vilar ut så du inte har ont. Många kramar till er/ Gunilla.

    SvaraRadera
  6. Här vågar sig inte matte på att uppdatera till Windows 10 eftersom hennes dator börjar bli gammal :)
    Tror säkert att det kommer att bli jamarns fint hemma hos dig och Amanda !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör hon rätt i! Min dator är sprillans ny och ändå var det en del strul!

      Radera