Väderprognos för 5 dagar

lördag 1 augusti 2015

Bara en snabbis...


Idag har inte hänt så mycket alls. Jag har bara lyssnat på gamla Sommar i P1 och spelat spel. Omväxlande Mahjong och Canasta. Jag växlade några intressanta mail med P i morse också... Sedan med en bloggkompis... *fniss*

Amanda har myst i solen omväxlande i min elrulle på verandan, medan jag vädrade ut pannkaksoset, och på hyllan i rastgården. Jag var så full i skratt då S från Hemtjänsten kom. Hon möttes i dörrn av Amanda och hon frågade om jag hade skaffat en katt till. Jag förstod ingeting, då sa hon att Amanda hade legat på hyllan i rastgården och sov när hon kom och ändå var i dörrn när jag öppnade. Jag skrattade bara och sa att min Lilla Kelgris är kvick i tassarna när det kommer någon på besök.

Just nu är det Leif Mannerström som berättar i sitt program från 2011. Jag ska återgå och lyssna vidare. Han tllhör mina idoler. Han är en av de allra bästa kockar vi har just nu och jag älskar att se honom laga mat! Jag har hans kokböcker också!

Ha en trevlig lördagskväll!
 /Julia


8 kommentarer:

  1. Hihi, söta Amanda :D
    Låter som att ni har/haft en skön lördag. Pannkakor också, det låter verkligen smaskens, barnsligt gott oavsett hur de tillagas :)
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pannkisar är alltid jättesmaskens ;-)
      Jag åt dem med en fyllning av knaperstekt bacon blandat med keso, lite creme fraishe och några russin, ett minne av min gamla mormor! Hon gjorde dem när jag var liten, MUMS!!!

      Radera
  2. Jag är också snabb om det kommer besökare :)
    Här har vi varit ute i mattefars trädgård hela dagen och myst i det fina vädret.

    Tassklappar och nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Söta fröken är för go, klart hon måste kolla vem som kommer kanske de har något gottis. Härligt med att bara få vara också, jag tror att solen har visat sig lite varstans idag. Jag har inte gjort mycket heller, fast vi var ner på stan en sväng. Je skulle göra en tårta "sommarkyss" heter den chokladbotten, jordgubbsmos, grädde mm och jordgubbar längst upp. För att att det är slut på semestern, gulligt så säg? Ha en fortsatt skön helg. / Gunilla och co.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min Söta Fröken äter inte "kattgodis". Ska man fjäska för henne gäller det att bjuda på rå nymalen köttfärs, leverpastej eller kokt fisk...
      Det är sällan mina besökare har just det i fickorna när de kommer *fniss*

      Radera
  4. Gäller ju att vara snabb när någon kommer, hihi!
    Har du gjort pannkakor, vad gott!

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera