Väderprognos för 5 dagar

lördag 23 december 2017

Julklapp


Jag fick kärt besök idag av Bästaste P. Han skulle hjälpa mig med några saker. Han hade med sig en fönsterbräda, som Amanda och jag fick i Julklapp.


Han satte upp den med de skruvar som fanns, men det fattades några, så den sitter lite provisoriskt. Det är dock ingen risk att den kan ramla ner. Tur att Söta Fröken är så liten. Hon väger inte mycket, så den ska hålla för henne och blommorna till P's nästa besök.

Tänk så stor skillnad en fönsterbräda gör, den blev jättefin! Lite synd att bilden inte blev bättre än såhär. Men jag tog en bättre bild, idag, på Julafton!



Tack snällaste P för hjälpen och tacka din familj som "lånar ut dig" ännu en gång dagen före Julafton! Hoppas att de gillar min mycket chokoladiga chokladkaka.
Sylten och pläden är mina Julklappar till dig!


Vi ska inte hitta på nåt speciellt. Bara vara, busa och kela när Amanda vill. Maten har jag inte gjort nån stor affär av. Jag äter bara det jag verkligen gillar av julmaten. Lite skinka, rödkål, sylta med rödbetssallad, sill och Jansson. Fast inte allt på en gång. Jag köpte allt i små förpackningar, ändå lär det räcka länge och Jansson får jag göra sedan. Jag är ju ensam.

Vi önskar er alla en jättefin Jul!


 /Julia

4 kommentarer:

  1. Du har verkligen fina, härliga vänner och det är sådana man ska vara extra glad att man har för de växer inte på träden.
    Har gjort en kålrotslåda och snart är skinkn färdigkokt så då fatta bara griljeringen.
    Je gör jansson i år ochcflrsta gången. Jo kommer hem den 29/12 då firar vi nån kombination av nyår o jul
    Ha en fin jul och busa riktigtig med söta fröken.
    Kramizar från oss alla fyrbenta som två!
    God Jul och Gott Nytt År!
    🌹❄⛄🌲🎅

    SvaraRadera
    Svar
    1. P är verkligen bäst!!!

      Kramar och nosgos tillbaka 😺🤶🎄

      Radera
  2. Vad fint det blev med fönsterbrädan. Snällt att han satte upp den till er.
    Vi har inte heller så mycket mat, bara det vi gillar. Idag har matte gjort köttbullar och hon och mattemor sa att de var väldigt goda.
    Janssons har matte gjort innan.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Egna köttbullar ÄR jättegoda!
      Ha en trevlig Julhelg, trots allt...

      🐱🤶🎄💖🎁

      Radera