Väderprognos för 5 dagar

fredag 1 december 2017

Jag har fått den!

Min nya elrullstol kom igår. En Permobil C 500. Det ringde en man mitt på dagen och berättade att han skulle leverera min elrulle och han skulle vara här vid tvåtiden.
Jättebra! Med lite tur skulle Hemtjänsten vara här också och kunde hjälpa till. Det var hon. Jag blir ju lite hispig med öppna dörrar och grindar, jag vill definitivt inte ge Amanda ens chansen att kunna rymma.
Hon låstes in i sovrummet under de minuter det var öppet "överallt". Hon var verkligen jättesur! Det hände nåt spinnande, som hon inte fick vara med på... Hon höll koll från rastgården i alla fall, så lite fick hon se ändå!

Hon förlät mig, då hon fick ett nytt mysigt ställe att sova på. Bilden tog jag igår kväll, bättre bild får ni så småningom.


Söta Fröken la nämligen snabbt rabarber på "sitt nya" sovställe. Tur att jag hann lägga i en handduk under att sova på. Jag MISStänkte nämligen att hon ville prova 😉!

Jag ska försöka att ge mig ut på äventyr själv snart. Om jag nu får låna elrullen av Amanda... Den är jättefin och mörkblå, fast det syns inte här.
Jag kan manövrerar den på många olika sätt. Den är höj och sänkbar, man kan luta den på många sätt. Inte bara ryggstödet, utan nästan allt, även fot och benstöden. Den har till och med huvudstöd. Den är klart proffsigare och sportigare än min gamla. Förhoppningsvis kommer den att åka något fortare än krypfarten min gamla hade. Fler rapporter kommer när jag har varit ute med den.

Jag har ringt försäkringsbolaget om bytet och nu har min premie gått upp med ca 30,- i månaden. Elrullen är tydligen  lika dyr som en mindre bil, med chassi nummer och allt. Tur att den inte behöver registreringsskyltar också.

Ha en jättemysig fredag!

 /Julia

6 kommentarer:

  1. Men vad roligt att du äntligen fått den. Kommer att användas flitigt kan jag tro, vilken frihet att kunna ta den när andan fallet på och på sommaren kan du sticka ut och njuta av allt. Kör försiktigt bara!
    Här har vi fått mängder av snö och Madicken älskar att leka i den, fast inte lös.Har ett rätt långt koppel.
    Må så gott och kramizar till er båda,Klart Amanda är lite avis på en sån rulle och tur hon tog chansen att sova i den!/ Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att ha fått den 👏, lite synd att det är vinter... Hoppas att våren kommer fort 😊

      Radera
  2. Så bra att den kom nu och hoppas du gillar den lika mycket som söta fröken gör.
    Kör nu inte för fort, hihi!
    Min mattemor ska någon gång iväg och prova ut en elrulle för det har hon blivit godkänd för nu. Hon är inte alls gåendes längre och en vanlig kan hon inte rulla pga att hon har värk i händerna. Vi får se när det blir av.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör jag säkert!
      Hoppas att mattemor får sin snarast också, så hon får möjligheter att ge sig ut på sina äventyr :)

      Radera
  3. Vad härligt att den har kommit! Nu hoppas vi att den funkar jättebra! Klart Amanda vill boa in sig!! Hoppas att du kommer ut på fler äventyr nu! Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Fler äventyr var det ja... Men jag har ju bara en ledsagning i månaden, så det får bli till våren. Vem vet, jag kanske vågar mig ut på egen hand då :)

    SvaraRadera