Väderprognos för 5 dagar

måndag 24 november 2014

Grått, mörkt och blåsigt!

 

Gustavmåndag

Alltså, hela världen runt omkring oss är MÅNDAG! Det är i och för sig inte kallt (6,6 grader), tvärt om, men fy så det har stormat runt oss.

I vissa vindbyar trodde jag att vårt lilla hus skulle lyfta. Det har varit ovanligt mörkt också. Tända lampor var ett måste under hela dagen.

Vi har busat en hel del, men nu ligger Amanda i sin igloo och sover sött. Hon måste samla krafter till stora kvällbuset. Igår kväll hade vi delade meningar om var hon skulle ligga. Hon ville ligga på min mage helst, vilket jag tyckte var en dålig idé, då jag inte hade nån chans att se surfplattan för att läsa. Efter ett tag enades vi om att Söta Fröken skulle ligga där hon brukar. På min högra sida vid väggen, för då kan jag både läsa och killa henne på magen, under hakan eller hålla tassen. Precis som hon vill att jag gör på kvällarna.

Jag har läst och lyssnat på musik. Jag har också gjort en grönsakssoppa, den värmde härligt i höstrusket. Jag tog till så att den räcker även imorron. Jag hade nudlar i för att få i mig lite kolhydrater också och den blev jättegod!

Nu ska jag fortsätta med att läsa, med ögonen den här gången. Musiken i bakgrunden får Tjajkovskijs ljuva balett musik stå för. Han har ju skrivit en del! Till mina favoriter hör musiken till Törnrosa, Svansjön, Romeo och Julia och Nötknäpparen .

Ha en förhoppningsvis stormfri måndagseftermiddag och kväll.

Mer tea 2 /Julia

11 kommentarer:

  1. Skönt att hålla sig inne i höststormen! Nu verkar det som om det börjar avta lite grann, men jisses vad det har blåst.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Matte skrattade åt er säkerligen roliga "dispyt" om sovplatsen. Ingen kan som våra människor diskutera knasiga saker med oss och vi bryr oss inte utan står mest ut och gör som vi vill ändå, hihi! Nä vi lyssnar på er ibland men gör ändå som vi vill sen.
    Det har verkligen varit en riktig måndag idag!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni är allt bra på att "möblera" oss som ni behagar.
      Våra ben i alla fall när ni vill :)
      Jag såg nog på bildbevis på det i din blogg ;-)

      Radera
  3. Det var en ruggig natt! Vilket mysigt kvällsmys ni har! Det är ju så skönt att bli kliad på magen och att hålla tass! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det stormade hela natten! Vi har alltid mysiga kvällsmys.

      Radera
  4. Ja herre jisses vad det har blåst. Vi trodde rutorna skulle blåsa in i natt. En tråkmåndag men den har gått snabbt som tur är :)

    SvaraRadera
  5. Hej alla djurkompisar!
    Om ni snälla vill hjälpa med mig i ett projekt jag har i skolan som handlar om djurmat! Svara bara på enkäten här:https://jfe.qualtrics.com/form/SV_3jTm5s0uzfJo3yd (bara 2-3 frågor och tar 1 min att göra!)
    Tack, tusen tack!

    SvaraRadera
  6. Det kändes nästan lite kusligt i vindbyarna igår. Hoppas det räcker för den här vintern. Lite sol och gärna värme, skulle däremot uppskattas.

    SvaraRadera