Väderprognos för 5 dagar

fredag 4 november 2011

Hej mulna varma fredag!

 

0094_thumb[1]

Det har varit varmt inatt också. Vid tre snåret visade vår termometer 8,3 grader. Jag hade hoppats på att jag skulle få sova inatt. Få sova igenom hela natten, det var ju några nätter sedan jag gjorde det. Jag har undvikit att vila/sova på dagen just för att kunna sova på nätterna, men det hjälper inte nämnvärt tyvärr. Jag är nästan svimfärdig redan vid 8-tiden på kvällarna. Det är kanske just det som är felet. Jag somnar för tidigt och vaknar igen efter 5-6-7 timmar utan att kunna somna om. Jag tänker byta taktik. Jag ska gå och vila nån timme idag mitt på dagen, jag vill ju vara pigg när maken kommer, vill tillbringa några timmar med honom utan att gäspa käkarna ur led. Vi har ju så lite tid tillsammans och bara på helgerna. Jag är rädd om den lilla tiden.

Mina vanliga morgonrutiner fungerar inte heller när jag är uppe på nätterna. De bloggar som jag vanligen läser på morgonen, medan jag äter frukost har jag ju redan läst under natten. Allt blir fel liksom.

Som tur är har jag lyckats hålla disciplinen med mina medicintider i alla fall. Jag tar dem enligt ordination. Klockan 8, 12, 16 och 20. Liksom mina mattider, fast jag måste oftast äta en smörgås till min dryck på natten som antingen är en mugg thé eller choklad, nåt varmt. Jag har hållit koll på mitt blodsocker sedan medicindosen sänktes och många gånger är den ganska låg när jag vaknar mitt i natten. Min träning gör jag på dagen som vanligt.

Jag lyckades somna om vid ½4 och sov till strax före 8. Jag hade tagit med mig min pytte dator i sängen, då ligger jag ju redan och det är bara att stänga av den, vända sig om och somna. Jag behöver inte “piggna” till när jag ska ta mig i säng. Det tar mig en liten stund för att ta mig i säng i vanliga fall. Detta slapp jag göra inatt.

Jag har ju löst mina sömnproblem tidigare och jag tänker göra det nu också. Jag vet att man kan sova när man behöver det. Oftast i alla fall. Jag fixar det denna gången också.

Jag har två “psykiskt” jobbiga månader om året och har haft i hela mitt liv. November och februari, dem skulle jag gärna vara utan helt och hållet. November är så mörk och dyster med oftast trist väder och i februari längtar jag så mycket efter våren. Efter lite värme, solsken, fågelsång och tussilagon. Det är säkert det som spökar nu också.

Äsch det är inget att bli på dåligt humör av. Det är ju fredag, veckans klart roligaste och bästa dag!

Maken kommer och vi har en härlig helg framför oss! Undrar vad han kommer att överraska mig med idag. Det gör han nästan varje fredag med något, oftast nåt litet obetydligt men nåt som jag blir glad av. En tidning, en film, kanske en bok… Det kan vara vad som helst egentligen, nåt som jag inte har väntat mig helt enkelt.

Han är jätteduktig på det. Han är så lyhörd och minns om jag kommenterar nåt speciellt. Jag hinner oftast glömma bort att jag ens har pratat om det när han nån fredag, efter flera veckor eller månader har just det med sig.

Nu väntar och längtar jag efter den sista Potter filmen. Den släpps den 16 november och är beställd sedan länge, så vad har har med sig fredagen den 18de är inte svårt att gissa!!!

Hoppas att ni får en fin fredag!

1friday0/Julia

5 kommentarer:

  1. hej på dig.
    tack för din fina fredagshälsning!
    ja ni får oxå ha en trevlig fredagskväll
    pip och murre hälsar!

    SvaraRadera
  2. Du får nog prova att sova lite på dagen, låter som en bra idé.
    Härligt att det är helg nu.
    Gullig make du har som kommer med spännande överraskningar!

    Trevlig helg på er!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  3. Det kan säkert vara bättre att vila någon timme, så att du inte somnar precis när husse/maken kommer. Man vill ju så gärna vara pigg då! Här längtar jag också efter att få se sista Harry Potter-filmen. Det blev aldrig av att se den på bio. Och så är jag lite nyfiken på den senaste delen av Twilight-filmerna som snart har premiär. Efter att ha sett första delen på TV har jag titta på del 2 och 3. Lite lustigt, för min förutfattade mening var att detta inte var något jag skulle vilja se. :) Kurr och burr.

    SvaraRadera
  4. Hoppas det hjälpte med att vila en timme mitt på dagen idag , så du nu inte sitter och gäspar käkarna ur led :)
    Min matte längtar oxå efter att kika på den sista Harry Potter filmen !

    SvaraRadera
  5. Förstår att det är jobbigt med sömnproblemen. Tror att det är klokt att göra som du säger, att ta en vilostund mitt på dagen. Då kan du vara uppe längre på kvällen och kommer förhoppningsvis "i takt" med dygnet igen. Plus att du får mer ut av din tid med maken förstås. Håller tassar och tummar för att detta ska fungera!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera