Väderprognos för 5 dagar

tisdag 6 september 2016

Tisdag igen...


Dagarna rullar på. Förra veckan fick vi ett kärt besök. Vår vän med den stora verktygsväskan kom i torsdags och hjälpte oss med några saker. Han kunde inte hjälpa till med allt tyvärr. Jag visste inte att mina nyköpta gardiner måste läggas upp med nåt strykbands-klister. Jag har ju ingen strykbräda eller strykjärn, så det fick vänta till en annan gång. Nu när det drar sig mot hösten verkar det inte vara lika viktigt som i somras, då ytterdörren kunde ha varit öppen. Nu börjar det bli kyligare... Men han fick ordning på sopkorgen och jag fick upp en väggklocka. Tusen tack för hjälpen!!!

Jag fick lite bakhjälp av hemtjänsten i helgen också. Ena dagen bakade jag/vi oststänger och i söndags blev



det sex stora chokladmuffins. De blev jättegoda, fast jag ska göra om receptet med mindre socker. De blev lite för söta. Jag får prova helt enkelt!

Annars går våra dagar som vanligt. Snart börjar Paralympics, så det ska bli roligt att se. De sändningarna går i SVT, så jag sa upp mitt dyra abonnemang på Viaplay och återgick till det billigaste igen.

Det ska bli varmare igen, sägs det. Vi lär väl få se. Jag har kvar nätfönstret i sovrummet, trots att det blir rätt så kyligt på morgonen. Fast under ett duntäcke fryser vi absolut inte och Amanda kryper under när hon känner för det.

Ha en fortsatt trevlig tisdagskväll!

 /Julia

5 kommentarer:

  1. Bra att få hjälp av nån med stor verktygslåda.
    De ser goda ut dina chokladmuffins och matte håller med dig det brukar vara för mycket socker i dom så det blir väldigt sött och är man inte van vid det smakar det konstigt.
    Varmt på dagarna men kyligare på kväll och säkert nätter. Är ju trotsallt september nu.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Skönt att få lite hjälp! Muffinsarna såg jamargoda ut!
    Matte har också fönstret öppet i sovrummet, men nu blev hon påmind att hon måste felanmäla det. Det har fastnat i öppet läge och går varken att öppna helt eller stänga.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är praktiskt att kunna stänga fönstret om man vill :)

      Radera
  3. Vi blir alltid så glada när ni skriver. Skönt att få saker fixade! Kul att baka och härligt när resultatet blir bra! Ta tass om er! Nosbuffar

    SvaraRadera