Väderprognos för 5 dagar

tisdag 30 augusti 2016

Tiden går fort...


Våra dagar rusar fort. Jag gör väl egentligen inte mycket, men dagarna går. Amanda och jag gosar, busar och leker då hon vill. Jag lyssnar på böcker och musik, så mycket mer blir det inte.

En kär vän kommer över med sin verktygsväska, då han får tid. Det är ju inget som brådskar, men visst ska det bli skönt att få hjälp.

Vädret är verkligen omväxlande. Ena dagen tropiskt varmt, även på nätterna, och dagen där på är det nästan höst med kyla, halv storm och regn.
Idag leker solen kurragömma bland molnen och vi har relativt vindstilla. Termometern visar 18,3 grader ute.
Amanda ligger på min säng och sover efter morgonens busstund. Det är tröttsamt att jaga musebusar! Hon har jagat en lite större IKEA rådis hela morgonen, inte sina vanliga små vita och gråa.

Ha en trevlig tisdag!

 /Julia

10 kommentarer:

  1. Ibland går det fort! Trevligt att du tassar! Så härligt med bus och gos. Ta hand om er.Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Dagarna går fort även utan att man gör nått speciellt det märkte vi under semestern men det visar ju bara att man inte har tråkigt :-)
    Verkligen skiftande väder, igår hade vi regnigt och rätt kallt men idag har det varit riktigt varmt även om det blåste på förmiddagen.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  3. Vet du, här rusar dagarna också förbi oss och det känns som att vi inte alls förstår vad som händer, det går så fort. Varannandgasväder har vi här också, men till helgen vill jag och hoppas jag att det blir soligt och fint, matte och jag ska vara ute mycket då nämligen :)
    Nospussar

    SvaraRadera
  4. Just wonder.. while you are listening to the book, Can you do other thing in the same time ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolutly! All the chores are more fun when you listen to a good book ^_~

      Radera
  5. Varannandags väder här också. Har varit flytt i ett par dagar nu. Puh! Men kul att ställa allt på plats. Slängt massor! Myst med de fyrbenta och de två. Vi trivs på nya stället. Må så gott/ Gunilla.😉🐶🐱🍨🍬☕

    SvaraRadera