Väderprognos för 5 dagar

onsdag 21 oktober 2015

Ute på vift!



Jag tog mig ut och åkte ner till centrum en sväng för att fylla på mysfaktorn. Köpte mörk choklad och salta pinnar plus lite till. Ost och pålägg som är mer i min smak än det bjuds på här till frukost.
Jag fick mig flera roliga överraskningar från ICA handlaren i centrum.. 50,-  i pensionärsrabatt när man handlar och de bjuder på lunch på onsdagarna mitt på dagen. Jag kom ju efter lunch, men fick en kupong att spara till en annan onsdag. De gav rabatt en annan gång inför nån helg minns jag, då hemtjänsten handlade åt mig.

Typiskt nog kom ett sms om ett paket lagom tills jag var tillbaka, så jag måste nog ut en gång till i veckan. Nåja det är roligt att komma ut lite på egen hand.

Annars går mina dagar och gissa om jag längtar efter att få komma hem igen. Amanda har det så bra hon kan hos P och hennes familj. Där finns två kattherrar som pockar på hennes uppmärksamhet, men min Söta Fröken fnyser bara åt grabbarna.

Ha en fortsatt trevlig onsdag!
 /Julia

15 kommentarer:

  1. Så typiskt att ditt paket skulle komma efter att du kommit tillbaka men ja så är det ibland.
    Det kan vara skönt att vara borta ett tag men till sist längtar man hem.
    Hihi så söta fröken gillar inte uppvaktningen, vi killar kan vara ettriga när vi vill nått ;-)

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker synd om grabbarna när Amanda bara fnyser åt dem. De längtar väl efter att få pussas och gosa lite med henne;-)

      Radera
  2. Vad kul att du är ute och rör på dig. Det är ju i alla fall en fördel med att bo där du just nu bor. Men det kan så klart inte slå upplevelsen att få bo tillsammans med Amanda!

    SvaraRadera
  3. Det är ju trevligt att komma ut lite grann också!Skönt att höra att Amanda har det bra. Hon längtar nog efter matte för hemma är ju bäst ändå. Nu går väl tiden så att ni snart är hemma igen båda två? Nosbuffar och Kramar

    SvaraRadera
  4. Bjuda på lunch, det var ju generöst, men de räknar väl med att man ska handla när man ändå är där? Har sett att en del butiker här också har erbjudanden till pensionärer på onsdagar, och det är ju jättebra! Roligt för dig att komma ut litet, tiden går ju aningen fortare då till den dagen du äntligen får komma hem igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man går gärna tillbaka till den affär man trivs att handla på :)

      Radera
  5. Ja, det är konstigt det där med paket-avier, som alltid kommer fel tid. Det måste gå in under Murphys Law, "lagen om hela livets jävlighet".

    SvaraRadera
  6. Så kul med lunchen och rabatten, det tjänar ju både kunden och butiken på, för visst återvänder man gärna till en sådan butik!
    Håller tummarna att du snart får komma hem och återförenas med Amanda <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut!!!
      Om allt går enligt planerna kan jag komma hem nästa vecka :)

      Radera
  7. Vilken kul idé att dom bjuder på lunch på onsdagar och xtra rabatt till pensionärer. Tror inte jag har sett det i någon butik här där vi bor ?
    Låter härligt att det snart är klart så att du och Amanda kan flytta hem snart.
    Förstår att ni längtar efter varandra !

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
  8. Håller all tassar o tummar att det blir klart så du och Amanda kan flytta hem nästa vecka! Ha en skön helg o kanske du far ut med elrullen på lite mer bus, om vädret tillåter. Skulle ju blåsa friskt efter kusten. Kramiz Gunilla.

    SvaraRadera
  9. Det var inte tokigt alls att bli bjuden på lunch och att få lite rabatter, sådant är tacksamt :) Bra jobbat av Amanda att dissa killkatterna, hihi. Så gör jag med, fast med hanhundarna förstås, hihi.
    Nospussar

    SvaraRadera