Väderprognos för 5 dagar

onsdag 14 oktober 2015

Blixt visiter




Jag fick ett samtal från Eva igår kväll. Hon undrade om hon fick komma på besök. Självklart, jag blev jätteglad! Jag bjöd henne på en mugg gott te och vi satt och pratade bort en stund.

Idag var det Jemimas (hon är diakon) tur att komma med min post. Det var lika roligt att träffa henne också.
Jag tog mig ner till centrum idag med. Det är inte ofta jag åker ner dit två dagar i rad, men härifrån är det bara att ta elrullen, det tar bara några minuter att åka, sen är man där. Igår var jag på Apoteket och idag hämtade jag ett litet paket. Jag köpte lite godis till kvällsteet med ;-)

Jag delade några mail med min klippa Per också. Sedan fick jag en hälsning från Sötaste Fröken.
Idag doppade hon tassen i P's kaffemugg och verkade gilla smaken av kaffe, för hon slickade noga av sin lilla tass. Att hon gillar te med mjölk i vet jag ju, men kaffe dricker jag mycket sällan, så det hade hon inte smakat på förut.

Det var en trevlig onsdag. Hoppas att ni hade det lika roligt!

 /Julia

7 kommentarer:

  1. Vi blir så glada när du skriver. Kul med vänner på besök. Härligt att komma iväg lite på egen hand också. Förstår att det var en efterlängtad hälsning från Söta fröken. Nosbuffar och kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de små hälsningarna är bästast! Tur att de kommer så ofta :)

      Radera
  2. Vad kul med lite besökare och att du själv kan ta dig iväg på en runda till stan är härligt.
    Söta fröken är nästan som min syrra för får hon inte lite kaffe med mycket mjölk stoppar hon nosen i sin husses kaffekopp, ja du vet ju att vi får vara fritt på bordet, hihi! Jag gör inte så ;-)

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bäst att syrran får en egen kopp att dricka ur, så mattefar får ha sin ifred ;-)

      Radera
  3. Vilken härlig dag du haft :) Och skönt att kunna ta sig iväg så där enkelt och snabbt komma dit man ska :D Kul med både besök, fika och mail, speciellt när det kommer från lilla fröken :)
    Nospussar

    SvaraRadera
  4. Måste vara skönt att själv kunna ta sig ner på stan och göra ärenden !
    Kuligt att du fått besök och hälsning från Amanda :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera