Väderprognos för 5 dagar

torsdag 20 juli 2017

Här händer det grejer...


... för dryga en månad sedan såldes sista huset i min rad för 1.450.000,- och för bara två veckor sedan köpte söta R (en ung tjej på 22 år) huset bredvid mig för 1.395.000,-. Till saken hör att jag har dryga 100 kvadratmeter större tomt än de. alltså borde mitt nyrenoverade hus med tomt vara mer värt än deras. Nu har minst fem hus i området sålts för över miljonen...
Tydligen är jag miljonär, synd bara att min plånbok inte vet om det.
Jag har ju inga lån på varken stuga eller tomt, så det blir inga skatteavdrag heller, men det är precis som jag vill ha det. Skönt att inte ha några skulder! Det betyder att jag bara har föreningens avgifter + el och sophämtning att betala. Tur är väl det, för nåt mer skulle jag inte ha råd med!
Jag sparar ihop pengarna om jag behöver nåt dyrare (och det gör jag inte), så det blir inga "gratis" avbetalningar heller.

Söta R och hennes mamma kom och hälsade på redan andra dagen. R har världens gulligaste kattunge, Charlie Norsk skogskatt, på ca 20 veckor. Jag har till och med haft honom i famnen, han är verkligen urgullig och jättekelig. Amanda och Charlie "pratar" med varandra genom två fönster. Amanda ligger i sovrumsfönstret och Charlie i "sitt" fönster. De är verkligen jättesöta. Dessutom har R en vovve också. En halvstor rödbrun en, som heter Nova och är 8 år (jag vet inte vilken ras). Henne har jag också gullat med. Amanda rynkade på nosen efteråt. Hon tycker verkligen inte att HENNES matte ska vänster gulla med varken grannens kattunge eller hund. Fast R  har flera djur. Det finns 2 eller 3 kaniner i hushållet också. Dem har jag inte sett än. R GILLAR djur!!!
Min granne i sista huset har också hälsat på. Där bor en man och han verkar trevlig också. Det blir säkert trevligt att ha dem som grannar!

Ha en trevlig torsdagskväll och helg!


 /Julia

4 kommentarer:

  1. Vad kul med nya trevliga grannar. Klok tjej som gillar djur, hihi!
    Det är verkligen synd att inte de pengarna kan vara i börsen men som du sa att det är skönt att slippa en massa dyra lån så då kan det vara värt det.
    Som vår lägenhet nästan, de har blivit dyrare och dyrare att köpa. Runt miljonen kostar även de som behövs renoveras och matte köpte sin för 15000, längesen i och för sig men ändå. Galna priser på bostäder egentligen.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det galna priser, R skulle inte ha fått en billigare bostad än stugan.
      De små bostadsrätterna kostar mer och har hyra dessutom! Vi har bara avgiften till föreningen, el och sophämtning att betala. R har nog lån också, men det angår ju inte mig.

      Radera
  2. Var länge sedan jag hälsade på dig här,lite svårt att kommentera via mobilen. Hoppas detta kommer fram😀🌷
    Ha en trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera