Väderprognos för 5 dagar

söndag 19 februari 2017

Hej på er!


En liten uppdatering om mig och Sötaste Fröken. Gulliga P skickar regelbundet bilder till mig, som en hälsning från min lilla Prinsessa.


En liten sömnig fröken!


Denna bild kom imorse. Hon kikar på fågellivet utanför jourmatte, gulligaste P, skickade bilden och önskade godmorgon. Jag har minsann också gjort en del hemma, med massor av hjälp förstås. Alla ni vet ju att jag både älskar att laga mat och baka. Det blev faktisk 2 morotskakor i olika former de senaste veckorna!


Denna var den första, som jag lyckades stoppa min tumme i. Jag hann inte ta nån bild på den efter den fick topping. Jag gav bort resterna (nästan tre fjärdedelar) till Tjejerna på Trygg Hemgång, efter besöket av min biståndshandläggare, det var mycket uppskattad present! Jag hade bakat ostisar också, det finns en i högra bildkanten.,
Sedan bakade jag en fyrkantig igår som fick sin topping idag.


Rara A fick riva morötterna igår på dan och söta C hjälpte till med smeten och jag bakade av den. Eftersom den mår bäst av att "vila", fick den göra det inatt.
Idag fick C hjälpa till med toppingen också, jag vägde ingredienser och hon rörde...
Självklart smakade vi på kakan och den blev jättegod! Så god att hon till och med skrev upp receptet och ska baka en själv. Det är ett bra betyg, eller???

Annars går dagarna, jag äter mina mediciner och mår efter omständigheterna rätt så bra. Bara jag inte var så trött!
Snart får Amanda komma hem också. Gissa om jag längtar efter min lilla BusFia...

Ha en trevlig söndagskväll!


 /Julia


17 kommentarer:

  1. Klart du saknar ditt lilla hjärtegull, det blir tomt utan.
    Morotskaka är mumsigt säger matte, själv gillar jag rivna morötter ibland men kakan hade jag nog hoppat över för jag gillar inte kakor.
    Skönt att du mår bra, det tar på kroppen att läka och sen gör ju oftast inte medicinen en pigg (om det inte är "piggande" medicin och det är det ju inte).

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Nej, medicinerna gör mig inte pigg, men jag slipper värken. Så nog är dom bra i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Skönt att höra att du mår bra efter omständigheterna! Vad snällt av P att skicka bilder, ni saknar nog varandra lika mycket så jag förstår att det skall bli härligt att få hem söta fröken. :)
    Kakorna såg verkligen jättegoda ut! Tänk vilken skillnad det är nu med nya köket!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Så skönt att det går åt rätt håll! Klart du längtar efter lilla fröken och hon efter dig! Mysigt och gott att baka! Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. Känns skönt att du inte behöver oroa dig över lilla Amanda även om jag förstår att du längtar efter henne. Rätt som det är har du henne hos dig igen.

    SvaraRadera
  6. Mom said Carrot Cake looks so yummy !
    Now you make my mom drooling!

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en fortsatt stadig och god bättring!

    SvaraRadera
  8. Oj, vad du har råkat ut för! Jag (vi) har ju inte besökt bloggen på väldigt länge. Det har hänt så mycket här hemma hos oss. Förra året fick matte en stroke och det upptäcktes ett medfött hjärtfel som hon inte hade haft någon aning om innan. Det var på grund av hjärtfelet som hon fick sin stroke (ett hål i skiljeväggen mellan vänster och höger kammare).

    Det har hänt mycket mer och min älskade bror Lillen har vandrat över Regnbågsbron. Han blev ju så sjuk och saknaden efter honom är stor och tung.

    Matte önskar dig god bättring och sänder styrkekramar till dig. ❤️ Kurrelisvansvift och nospussar från Buddis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nog har det hänt mycket hos er också! Kram å nospuss tillbaka 😻

      Radera
  9. klart att du och din fina katt längtar efter varandra :)
    hoppas hon kan komma hem snart

    Tass tass

    SvaraRadera
  10. Hoppas verkligen det inte dröjer så länge innan du j´kan ta hem din fina Amanda, även om hon har det toppen hos snälla P & K.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon har det absolut bästast där när hon inte kan vara hemma.

      Radera