Väderprognos för 5 dagar

måndag 15 februari 2016

Ref till fredagens och lördagens inlägg!




Det blev en trevlig Alla Hjärtans Dag för mig med till slut!

F kom på söndagen och vi klarade upp  vad som egentligen hände i affären och efteråt i fredags och lördags. Hon var trött och stressad och därför blev det som det blev... Jag var glad att vi kunde skiljas som vänner efteråt, för jag gillar F.

Sedan kom detta som en kommentar, som jag läste igår kväll:

"Nu är det så här, att jag var hos dig i torsdags och frågan jag ställde angående hemkörning ställdes enkom av den anledningen att DU hade, någon dag innan, undrat och ICA körde hem varor. Du skulle ta reda på det och därför frågade jag "har du fått reda på om dom kör hem varor?". Alltså frågade jag bara för att vara trevlig och återkoppla till en tidigare undran från dig och inte för att vi på hemtjänsten skulle slippa undan. Sluta gärna smutskasta personalen som gör sitt bästa för att tillmötesgå dig och dina behov. Utelämna eller förvräng heller inte saker för att dumförklara oss. Med vänlig hälsning, Patrik på hemtjänsten "

Riktigt så uppfattade jag inte saken. Vi talade om att det inte gick att beställa varor från min ICA-butik, då frågan först kom upp. Uppgifter om motsatsen kom inte förrän just på torsdagen, då du hämtade listan. 
Jag var trött och irriterad över att det hade blivit fel så många gånger, trots tydliga inköpslistor och jag tog det som om ni inte ville. Förlåt i så fall, det var inte illa menat, men jag blir förtvivlad och ledsen när det blir fel så ofta, som det blev de tre senaste veckorna i följd (felköp två gånger, trots bilder och inte köpt alls det som står på listan två gånger också). Då var det lätt att uppfatta och ta dina ord  på fel sätt.

Nu har C och jag kommit fram till en annan lösning för att se om det kommer att fungera bättre. Det hjälper ju inte att den som hämtar listan och även får se bilder på det jag vill ha om inte den informationen förs vidare till den som faktiskt handlar. Hoppas att vi har löst detta på bästa sätt för både Hemtjänsten och mig. 

Det känns bra att börja vecka sju på ett bättre sätt än avslutningen var på den veckan som gick!
 /Julia

3 kommentarer:

  1. Det är ju viktigt att det blir rätt! Hoppas den nya lösningen funkar bättre. Kramar och Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Så bra att ni kunnat förklara er, från båda sidor. Mycket bättre än att gå och se snett på varann! Hoppas nu att allt ska fungera bättre efter detta.

    SvaraRadera