Väderprognos för 5 dagar

tisdag 2 februari 2016

Inget nytt...


Jag pratade med damen som hade hand om bostadsanpassningen i kommunen om bräddningen av dörren igår! Det var jag som ringde henne eftersom hon inte svarade på två mail förra veckan!
Det enda hon hade att komma med var en massa undanflykter. Firman som lejdes för arbetet existerar inte längre tydligen! Varför vet ju inte jag, men jag gissar på dåliga hantverkare.
Hon frågade om jag brukar hänga i dörren!!! Självklart! Jag som sitter i rullstol gungar i dörren som en femåring. Jag ville fråga om hon var dum eller bara korkad! Snäll som jag är ställde jag inte frågan...
Jag vet inte vad som händer nu., men hon lovade återkomma senare i veckan.

Jag behandlar dörren med silkesvantar och ber till högre makter att den inte ska rasa ner över mig eller Amanda då jag måste öppna den.

Hoppas att ni har en bättre början på februari månad!
 /Julia

14 kommentarer:

  1. Jag hoppas verkligen att dörren blir åtgärdad snarast. Det är hög tid. Du kanske skulle fråga henne lite om ansvarsfrågan. Vem har ansvaret om dörren rasar ner över dig?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra fråga, men... Det har hon nog också ett bra svar på.

      Radera
  2. En del är verkligen dryga..duktigt av dig att inte svara som hon förtjänade. Hoppas verkligen att du får dörren fixad snart, det är ju faktiskt en fara för dig och Amanda. Ta tass om er.Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Nu får de faktiskt se till att laga din dörr. Otrolig dum fråga om du hänger i dörren och att säga att firman inte finns längre de måste väl för tusan ha andra som tagit över som kan byta ut eller fixa den. Matte blir så trött på såna undanflykter.
    Måste väl finnas nån garanti på jobbet så det borde vara deras ansvar!

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Undanflykter fanns det fler av, men jag iddes inte upprepa dem...

      Radera
  4. Haha, du skulle nästan sagt det du tänkte :D Vilken fråga att ställa va, helt otroligt hur vissa håller på. Hoppas nu att hon inte bara struntar i detta utan att det faktiskt tas tag i och det nu.
    Nospussar

    SvaraRadera
  5. men för i... nu får de sätta fart med dörren. Om det inte var för att kommunen måste fixa hade vi nog letat fram en hantverkare som kan. Har de ens besiktigat dörren? Dags att de gör i så fall, om inte, innan de sker en olycka
    /P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lovar att vara MYCKET försiktig med dörren, så varken jag eller Amanda hamnar under den!

      Radera
  6. Alltså Hjulia du är alldeles FÖR SNÄLL mot Är inkompetenta idioterna! Personen som du pratade med har du säkert namnet på. Ring till den personens chef – De är skyldiga att upp ge vem det är – och be att få en handläggare som tar ditt problem på allvar! Den här personen har allvarligt misskött sitt arbete genom att komma med billiga undanflykter, som också låter som rena lögner: vem tusan anlitar ett företag som är nedlagt? Ha den den den beställningsfunktionen så vet man mycket väl vilka entreprenörer som finns tillgängliga. Det här låter bara som jönseri från någon som inte sköter sitt jobb.

    Har du någon driftig person som kan hjälpa dig att trycka på och KRÄVA en åtgärd innan du blir allvarligt skadad? De är skyldiga att se till att du inte är utsatt för fara i ditt eget hem!

    Jag blir så arg över hur är det misshushållas med resurser och hur brukar säkerheten nonchaleras.

    Redan när du beskrev hur idiotiskt de hanterade dina inköp så höll jag på att expmodera!


    Inkompetens ineffektivitet nonchalans och slöseri med skattepengar - samt ren idioti att hävda att så har vi alltid gjort – när det borde gå att lösa mycket enkelt: Du lämnar en beställning på vad du vill ha direkt till ICAs kompetenta personal, det är plockar ihop din order och hemtjänsten behöver bara skicka en endaste endaste endaste person som hämtar detta! Du får vad du vill ha för ICA vill ha nöjda kunder och hemtjänstens två andra lata och inkompetenta personer kan söka nytt jobb!
    ( då har jag ytterst försiktigt förkortat tre sidor inlägg till här om hur jag anser att hemtjänsten i sitt system med tre personer som sköter ett enda in köp borde skrota hela sin korkade organisation och börja fundera på vad de är till för: brukaren eller sin egen navelskådning?)

    Kram Inger
    Wikkis Stora matte

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar allvarligt på att byta "företag"!!!
      Tack, Inger, för tipset, jag ska ringa min ICA butik och prata med dem :)

      Radera
  7. Konstigt att de inte kan komma och åtgärda dörren då du ringt mm och pratat med dem att det ju är akut
    Ingen ansvarskänsla alls. Har de verkligen gjort en sådan där rutinkoll på allt de fixat innan du flyttade tillbaka
    Det måste de ju, kommet inte på vad det heter just nu. Det gör de ju med alla ombyggen mm. Ha en bra dag. Här är det en vacker vinterdag. Sköt om dig kramizar, Gunilla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror inte att "nån" gjorde någon ordentlig besiktning på arbetet!

      Radera