onsdag 14 maj 2014

Jag FÅR fnatt!

 

Onsda 05

Förlåt, men det är mer internet/Telia tjat idag. Hoppas att ni orkar läsa Ler!

Jag håller stenkoll på hur mycket internet-trafik jag använder, jag har ju ett begränsad mängd per månad. Idag höll jag på att få spader!

Jag hämtade några talböcker på MTM/Legimus och när de är nedladdade vet jag hur mycket trafik det har gått åt för att hämta dem. Det syns på nedladdningssidan.

Enligt dem använde jag knappt 2GB, men enligt “min” statistik hade det gått åt 4,76 GB. Inte undra på att jag är allt mer tveksam över det nya modemet. Den är inte klok Förvirrad!

Jag talade med Telia och påpekade mitt problem med statistiken. För igår visade den drygt 3 GB. Hon var gullig och kollade.

“Notan” för igår var 1,6 GB och idag hade jag använt 2,5 GB hittills.

Jag blir lite orolig, jag har ett visst antal GB att använda per månad och det är inte kul att tro att mer än hälften har gått åt den 14:e i månaden, utan att jag har gjort nåt mer än jag gjorde med mitt gama moden. Jag har fått rådet att dra bort minst en tredjedel av den trafiken som statistiken visar, om jag nu vill hålla koll Ler med tungan ute.

Jag får följa rådet Maria på Telia gav mig. Hon var lika trevlig som killarna jag har pratat med tidigare!

Ha en fortsatt trevlig Lill-lördag!

993wednesday13 /Julia

12 kommentarer:

  1. Märkligt att det visar helt tokig trafikmängd!
    Hoppas det inte drar mer bara än det gamla i slutändan.

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
  2. Nog är det lite mystiskt med Telia. Fördelen är ju att de levererar för det mesta. Det är sällan avbrott. Har en kollega på katthemmet som varit utan både bredband och TV i över en vecka. De har Bredbandsbolaget. Det har inte hänt (ännu) under de ganska många år jag haft Telia. Men visst blir man irriterad när man måste sitta långa stunder i kö för att komma fram till supporten.

    SvaraRadera
  3. Det verkar ju inte klokt att de har prylar som visar statistik som man sen skall dra bort en tredjedal av! Är det inte bättre att de ordnar så de har bra grejer som visar rätt så kunderna slipper bli förvirrade och gissa sig fram till vad de har förbrukat?
    Jisses vad matte hade varit arg, sånt där är det värsta hon vet när saker inte fungerar som de skall.
    Skönt att de har trevlig support i alla fall, nåt positivt i eländet. :)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ungefär det värsta jag vet också. Nu får jag hålla ämmu mera koll :(

      Radera
  4. "Suck" man kan ju bli trött för mindre! Hoppas att det löser sig.Nosbuffar

    SvaraRadera
  5. RÄTT statistik vore ju bra att få så man vet exakt! Måste vara frustrerande när nuffrorna inte stämmer.
    Kurrelisvansvift!

    SvaraRadera
  6. Så knasigt att det visar helt fel på hur mycket datamängd man använt !
    Som du skriver så vill man ju faktiskt ha lite koll så att man inte står där utan någon surf kvar och mycket månad kvar !
    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt så är det!
      Jag vet ju inte hur det fungerar med bredband via telefon eller kabel, men det är kanske begränsat också.

      Radera