torsdag 6 mars 2014

Datorer… SUCK…

 

Kvinna m dator

Jag hatar Norton Arg!!! Så det är inte själva datorn jag har problem med, utan säkerhetsprogrammet!

Jag har fått olika skumma meddelanden från mitt säkerhetsprogram om uppdatering, men det går inte att uppdatera, hur jag än försöker. Jag får käcka meddelanden att “vänta lite och försök igen” Förvirrad.

Exakt HUR många gånger ska jag behöva försöka igen??? Från deras support får jag ingen hjälp heller. Jag visste väl vad jag gjorde sist jag fixade ett annat säkerhetsprogram istället för Norton.

F-Secure hade jag aldrig några bekymmer med. Den skötte sig helt själv. Både vad det gällde uppdateringar och schema lagda genomsökningar.

Jag måste ju försöka att få fatt i supporten på nåt sätt, de måste hjälpa mig… ELLER??? Jag har ju Norton betald i ytterligare drygt ett år och har liksom ingen lust att betala för ett annat. Märkligt nog har min pytte dator inga problem med uppdateringarna!

Är det nån av er som har använt Telia-s eget gratis säkerhetsprogram, den som följer med abonnemanget? Jag har aldrig använt det, då jag hade F-Secure innan Norton följde med min senaste laptop i somras. Vet ni nåt om Telia, snälla berätta i en kommentar!

Tack på förhand och ha en fortsatt trevlig torsdag!

delete /Julia

6 kommentarer:

  1. Såna där saker ska ju bara fungera..Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Sit också när det inte fungerar!
    Matte har F-secure vi sitt bredband, hon betalar extra för det varje månad men hon är nöjd med det!
    Hoppas du får rätt på det!

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. F-secure är toppen. Jag bytte bara för att mitt avtal gick ut och jag fick Norton nästan gratis med min senaste laptop... Troligen byter jag och provar Telias, ett tag i alla fall, om jag inte får rätsida på Norton!

      Radera
  3. Vad trist att det krånglar och du inte får hjälp! :(
    Matte har haft Norton i massor av år och har aldrig haft strul, de få gånger hon har behövt hjälp som tex när c-disken dog och hon tappade alla uppgifter och inte hade nån skiva så var de väldigt hjälpsamma och proffsiga på supporten.
    Hoppas du får ordning på det!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera