Väderprognos för 5 dagar

torsdag 27 februari 2014

Lite om en trevlig bok :)

 

Torsdag

Nu har jag läst en lite annorlunda “katt” bok

91qHYc qD0L._SL1500_

Jag tyckte mycket om boken och vill dela med mig lite

Mollie Hunt

information om författarinnan, Mollie Hunt. Så här beskriver hon sig själv på Amazon.com (min översättning):

“Jag är den galna kattdamen, djurhems volontär på Djurhemmet Trekkie, och författare. Jag bor i det regniga nordväst och läser gärna någon bok eller tittar på någon TV-serie och film som filmades här. Även om jag är av en ansenlig ålder (sextio-något) så går jag till Star Trek konventioner i kostym och är inte rädd för att vara ensam.

Jag tycker om mitt liv med katterna och deras behov är mitt största intresse i första hand. Jag skriver i både mystik och sci-fantasy genrer. Att skriva är som lika viktigt för mig som att läsa, bara långsammare.”

“Ord att leva efter: kastrera och sterilisera, Lev länge och väl, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.”

Det var detta som först fångade mitt intresse! Boken var lika spännande som jag hoppades på och jag kommer att ge den de 5 stjärnor som den förtjänar Ler!

Vi önska er en fortsatt trevlig torsdag!

funny15  /Julia

6 kommentarer:

  1. Kul med lite annorlunda böcker som fångar en! Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man hittar skatter om man har tid å leta :)
      Jag har hittat en till, mer om den imorrn!!!

      Radera
  2. Det är roligt när man lyckas hitta ett guldkorn!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att den var så bra den boken.
    Verkar vara en fräck författare!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är hon, jag ser fram emot att få läsa flera böcker av henne!

      Radera