Väderprognos för 5 dagar

fredag 21 februari 2014

Det snöar, snöar och snöar…

 

PICT1475[10]-SNOW

Som ni kan se, har jag fått fallande snö på ytterligare en bild av en vän (tack än en gång Peter!) så ni får nöja er med gårdagens bild Ler. Dagens utsikt är som på bilden! Undrar lite när det tänker sluta. Det räcker med snö för i år, tack så mycket…

Jag var ute på Amazon.com igår för att botanisera lite bland deras gratisböcker. Jag hittar alltid några som jag blir sugen på att läsa. Fast igår hittade jag två stycken som inte var gratis, de kostade mig $4.98 (= ca 35:- SEK) tillsammans.

 91qHYc qD0L._SL1500_

Två perfekta mysterier för en Crazy Cat Lady eller?

91K25 VNl8L._SL1500_

Jag hoppas att de är bra. De har fått höga betyg på recensionerna hos Amazon. Jag får lita på dem, som har läst böckerna. På beskrivningen låter de lite som Antikhandlare Homans siames,  Cleo, i Jan Mårtenssons mysiga deckare.

Jag hittade en gratis-bok med en oemotståndlig titel som

71TM 5ekZZL._SL1500_

jag inte heller kunde motstå på grund av goda recensioner. Jag får väl se om jag håller med recensenterna, jag blev ju varnad i titeln Skrattar! Nu är i alla fall helgen räddad. Jag har att läsa medan det är mer OS på TVn. Den är ju slut på söndag. Vi får se om det blir några fler medaljer för svenskarna. Flera chanser finns ju kvar för det.

Idag tänker jag inte göra många knop. Jag har lite ont i mitt vänstra ben och har svårt att stå och gå de få steg som jag måste. Jag har tagit receptbelagd värkmedicin i alla fall. Jag hoppas att värken går över snart.

Ha en fin och snöfri fredag!

996970_10152157688023573_1175769697_n /Julia

9 kommentarer:

  1. De är säker bra de där böckerna.
    Har du läst "Gatukatten Bob", söt historia med mycket tragiskt bakom men vilken kraft ett djur har att hjälpa sin människa.
    Fast den har du säkert läst.
    Ni får snö och vi får en massa regn, gräsmattan bakom vårt hus liknar med en stor simbassäng, grund visserligen men ändå!
    Ha en trevlig helg och så hoppas vi att dit onda i benet försvinner!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
  2. Härligt med färsk läsning. Man blir glad av bra böcker! Kram KArin.

    SvaraRadera
  3. Hos oss blev snön regn och det är jätteblött men det är bättre än det vita i alla fall. Hoppas värken har gått över och att husse kom tidigt.Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev regn här med på eftermiddan och husse var sjöblöt när han kom, stackarn.

      Radera
  4. Här har all snö regnat bort nu, hoppas den har gjort det även hos er.
    Hoppas värken är borta och att ni har haft en härlig caturday.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  5. Den där boken The most boring book ever written , verkar intressant tycker min matte som aldrig läser en bok :)

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är lite spinnande, jag berättar när jag har läst boken ;-)

      Radera