Väderprognos för 5 dagar

onsdag 26 september 2012

Grått och ösregn!

 

regn006

Det har varit en grå och regnig onsdag. Inslaget av muller har avhållit mig från nätet större delen av dagen.

Jag har inte gjort många knop precis. Lyssnat på bok och löst korsord. Läst bloggarna jag brukar besöka dagligen.

Jag har nog nåt sk*t i kroppen, jag känner mig snuvig och huvudet är full med vadd. Jag är frussen också, trots att det är varmt inne. Jag borde inte frysa. Det är väl nån förkylning som är på gång, vad vet jag?

Jag ska sätta på lite thévatten för att få i mig lite varmt. Det blir tidigt i säng. Smulan och Amanda har sovit större delen av dagen. Vad annat kan dom göra i ösregn. Inte mycket, lika bra att de sover och samlar krafter till kvällsbuset som vanligt. Hoppas att jag orkar busa med dem, men det brukar jag alltid göra. När som helst de vill nåt så ställer jag upp. Vi hade lite bus på förmiddan… Kast med liten musebus och jaga maten. Två av deras favorit lekar.

Jag har fyllt på godisbollen och Smulans “peta fram maten med tassen” grunka. Deras vanliga torrisautomat är också påfylld. Liksom vattenfontänens tank.

Jag har verkligen gjort allt jag ska för idag. Jag har lite städning, men den får vänta till på fredag. Då blir det fint till maken kommer!

Ha en fin onsdagskväll!

regn m flicka /Julia

7 kommentarer:

  1. Vad skojsiga grejjer ni gör! "Kast med liten musebus och jaga maten"!
    Nosbuffar och Kurrelisvansvift

    SvaraRadera
  2. Jätteskojsigt!!! Amanda är duktig på att apportera, hon vet att om jag inte får tillbaka musebusen är leken slut ;-)

    SvaraRadera
  3. En tidig kväll med en extra filt och Smulan och Amanda låter som en god idé.Hoppas att du mår bätter imorgon.Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Samma väder hos oss fast utan muller men det har regnat mest hela dagen!
    Hoppas du slipper bli kass, mate frös en natt så natten efter tog hon en extra filt men då svettades hon, hihi!
    Kurera dig nu med vad du kan, lite kan man ju bättra säger matte men kommer det så kommer det!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  5. Ja, man hoppar inte av glädje direkt. :-)
    Ha en underbar torsdag ! Tazz&Kram

    SvaraRadera
  6. Usch då inget vidare med förkylningar på gång men jag hoppas att du kurerar dig snabbt.
    Här vill Madicken leka med katterna försöker på alla vis men inte förstår de sig på att det är lek på gång! :)
    Kramiz, från oss.

    SvaraRadera