Väderprognos för 5 dagar

fredag 20 juli 2012

Fredag hurra!!!

 

hi3

Jag ska inte titta på film på kvällarna! Speciellt inte börja med en lång sent, oavsett om jag ser den i sängen eller ej!

Jag såg denna

the_kings_speech-13527047-frntl

och började med extramaterialet, dumt nog.

Vilket innebar att jag släkte ljuset vid midnatt, vilket är jättesent för mig. Jag brukar ligga i sängen vid 9-tiden i vanliga fall. Jag är kvällstrött och morgonpigg.

Idag vaknade jag först vid halv nio, med mitt blodsocker nere vid anklarna ungefär.

Det var bara att fuska igenom morgontoaletten och fixa frukost genast. Min dag blir helt konstig när jag vaknar så här sent. Vid niotiden brukar jag vara klar med alla morgonmåsten, som att duscha och klä på mig, frukost, bädda sängen (jag bara snyggar till sängen i och för sig, men ändå) och en större del av min träning. Idag hade jag knappt börjat då.

Händer detta en vanlig vardag gör det ju inget, men på fredagar brukar jag se till att fixa allt som jag kan så det är fint tills maken kommer på eftermiddan. Han gör ju så mycket ändå.

Nu är klockan snart två och äntligen är jag klar med allt som jag ville. Det är snart dags att äta nåt igen. Inte så mycket, för vi äter väl ikväll när vi har handlat färdigt, men lite måste jag nog få i mig.

Jag har beställt färdtjänsten till kl. 18. Det bör inte vara för tight och maken hinna utan stress. Återresan har jag bokat till 20:30. Då bör vi vara klara och uträttat alla våra ärenden.

Det är två affärer förutom mataffären jag vill besöka. Ö&B och El-Giganten, i den första handla lite och på den andra bara kika på några saker. Mataffären tar vi sist som vanligt så glassen inte smälter innan vi har hunnit hem. Jag har skrivit minneslista. Den är inte så lång, men vissa saker måste vi ha helt enkelt.

Ha en trevlig början på helgen!

evan_katt_smyger_1 /Julia

8 kommentarer:

  1. Tänk vad konstigt det blir när man rubbar sina rutiner. Hoppas att allt funkar ikväll med färdtjänsten. Ha en mysig kväll! Nosbuff

    SvaraRadera
  2. Ja det är ju så vissa saker måsta man bara ha, andra vill man ha. :D Hoppas det inte blir för jobbigt och där inte är så mycket folk i butikerna.

    Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är mycket som skulle vara bra att ha, men plånboken bestämmer här med ;-)

      Radera
  3. Glass är ju jätteviktigt. Tazz&Kram

    SvaraRadera
  4. Blir ju lite skillnad när allt blir liksom försentat utan att det egentligen är det. Matte säger att dagarna bara springer iväg nu men hon vet att det är för hon sover längre.
    Hoppas ni hann med alla era planerade inköp.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera