Väderprognos för 5 dagar

tisdag 31 maj 2011

Vad tar det åt vädret???

 

00013a

Det är så kvavt och det blåser halv storm ute, Smulan och Amanda ville gå ut på verandan, men de blåste nästan tillbaka stackarna.

Jag har öppnat dit för att få lite frisk luft, men det finns ingen ute heller. Det är definitivt åska i luften, jag har en lätt huvudvärk. Det får jag ofta när det är så här kvavt och läbbigt.

Jag undrar bara när det ska braka löst. Idag, i natt eller väntar Åskar till i morgon? Jaja… vi lär väl få se och höra när den brakar lös nästa gång.

 

Vi har vilat en stund idag med. Det var så skönt att blunda lite, lyssna på bok och ha båda kissarna nära. Smulan låg vid kudden och spann så högt som bara en kattunge gör. Hon. gamla damen, gör det ibland när hon mår extra gott. Amanda parkerade sig på min mage. Så det blev att ligga på rygg, vare sig jag ville eller ej.

Nu väntar vi på att maken ska ringa och berätta att han längtar efter oss Kär. Han brukar höra av sig vid 5-½6 varje dag. Har ringer när han går på lunch vid 11 snåret också. Vi pratar med varandra mist 2 gånger varje vardag, Det känns tryggt för oss båda. Han vet att vi mår bra och vi vet att han gör det också.

 

Ha en mysig tisdagskväll!

 

cat151/Julia

2 kommentarer:

  1. Hoppas ni slipper åskan och om den nu ska komma så inte under natten.
    Det är mysigt att prata i telefon när man nu inte ses varje dag.

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  2. Här har det vart strålande ☼ & jättevarmt,men...Hoppas inte Åskan kommer hit!

    /NosPûssar från oss........

    SvaraRadera