Väderprognos för 5 dagar

söndag 15 maj 2016

En snabbis!


Vi undrar vart värmen tog vägen... Idag har det varit ca 7-8 grader, halv storm och det har regnat bitvis.
Vad gillar ni bilden av mitt fina blommande plommonträd?



Jag tog den här om dagen och visst passar den som bakgrund till bloggen? Jag har stora blomknoppar på både äppelträden och även på päronträden. Så fort blommorna slår ut kommer det bilder på dem med.

Amanda har varit som tossig med sina nya musebusar. De kom samtidigt med annat som jag har beställt till henne. Hon gillar ju små möss och jag hittade ett paket med sex stycken. Tre vita och tre gråa. Jättekul!!! Jag får en av henne som jag kastar iväg. Hon kutar efter, bollar med, jagar och till slut får jag den igen. Vi leker så länge hon vill, d v s så länge hon hämtar tillbaka dem. Jag lovar att jag brukar tröttna först. Efter kvällens busstund ligger hon och sover gott mitt i min säng.
Det gör hon bara för att jag ska väcka henne när jag vill krypa till sängs. Vilket blir nog rätt snart. Nu har jag ju en chromecast och kan se TV medan jag ligger. Jag hittade Liza Marklunds filmer, så den första, Nobels testamente, får bli kvällens underhållning.

 /Julia

4 kommentarer:

  1. Blommande träd är väldigt vackra.
    Jobbigt att jaga musebusar så söta fröken gör rätt i att vila lite.

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
  2. Blev nästan lite för svalt! Visst är det kul med bus! Ta tass om er! Nosbuffar

    SvaraRadera