Väderprognos för 5 dagar

tisdag 15 december 2015

Bara en liten uppdatering!

Den 8:de fick jag ett mail ifrån Färdtjänsten. Mitt Färdtjänstkort gäller till februari 2016, så de tyckte att det var hög tid att förnya den! Jag skulle göra det så snart som möjligt, för det kunde ta dem ca 2 månader att göra dem!

Jag fick nästan panik. Jag hade ju inga fotografier! Jag läste vidare i brevet och såg att jag kunde skicka dem ett via mail. Sagt och gjort, jag tog mitt livs första "selfie"! Det vart inte nåt mästerverk, men det fick duga.

Hör och häpna! Idag låg mitt nya Färdtjänstkort i brevlådan. Visserligen är inte kortet det bästa, men det blev bättre än väntat och kortet gäller till december 2021!!!

Nu behöver jag bara bekymra mig om mitt körkort, men där är det ingen brådska. Det gäller till 2020, så jag har gott om tid med den.

Ha en fortsatt trevlig vecka!
 /Julia

14 kommentarer:

  1. Så skönt när det flyter på mycket bättre än väntat! Ta tass om er! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Tänk vad roligt det är att bli positivt överraskad nån gång! Och hur har det gått med dina kartonger, var de OK? Innehållet, alltså! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kartongernas innehåll får vänt tills jag har skruvhjälp ;-)
      Jag har ingen chans att kolla innehållet själv...

      Radera
  3. Vad roligt att det gick så mycket snabbare än vad som förutspåtts :) Annars har saker och ting just en tendens att kunna dra ut på tiden något enormt så något sådant positivt är roligt mitt i vardagen :)
    Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog mindre än en vecka!!! Jag väntade kortet först i slutet av Januari! Jättetrevligt att det gick så smidigt och fort!

      Radera
  4. Det gick ju snabbt att få det. Tur det inte tog så lång tid som de sa att det kunde, man blir ju lite orolig då.
    Inte lätt med att se bra ut på bilder fast själv blir jag alltid snygg (matte säger ju det så jag tror henne) men du skulle se mattes passbild hon liknar en häxa, hihi, inte blev den bra men men......

    Kramar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart att du ALLTID blir fin på bilderna, som matte tar på dig!
      Huvudsaken att passet duger att resa med ;-)

      Radera
  5. Det är ju huvudsaken att man ser vem det är som är på bilden. Så bra att det gick fortare än vad du hade tänkt dig :) Alltid trevligt när saker och ting går fortare än man tänkt sig.

    Tasskram

    SvaraRadera
  6. Åh, så skönt att det flöt på så fint. Bra jobbat med selfien :-)
    Vi önskar er båda en riktigt fin och mysig jul <3
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  7. Vill bara önska dig en så bra jul som möjligt för dig, förstår att det blir tufft för dig med första julen ensam. Tur du har lilla Amanda i alla fall som kan ge dig värme och kärlek! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir lite tufft. Tur att jag har "min" änglar och Amanda!

      Radera