Väderprognos för 5 dagar

måndag 15 december 2014

Hej gråa och regniga måndag!

 

monday_9

Nu har de hunnit hit. De som ska förbättra isoleringen till vattenledningarna under marken. De håller på med att gräva upp grusgången utanför. De för ett j*vla väsen, men med hörlurar, ljuv musik och bra lektyr går det att stå ut med oljudet! De har börjat längs bort på vår “tvärgata” och ska fortsätta framåt oss. Hoppas att de hinner att skotta igen till lördan, för då tänkte vi åka att handla julmaten. Annars blir det svårt för mig att ta mig ut med elrullstolen, man kan liksom inte hoppa över gropar och diken med den direkt…

Jag fortsätter med min långa fanfiction, den är på 1.028 sidor och är bland de lägsta jag har hittat hittills. Jag har hunnit till sidan 294 sen igår. Den är jättebra och mycket annorlunda mot de andra som jag har läst och originalet!

Ha en fortsatt trevlig dag, trots att den är grå och regnig!

Gustavmåndag /Julia

10 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen de blir klara då eller lägger ut "broar" så du kan komma över.
    De la såna när de gjorde vid vår gård för några år sen och jag stannade alltid mitt på för att titta ner i hålan, matte sa alltid låt bli att hoppa ner, hihi! Gjorde ju aldrig det heller, hihi!
    Lagom lång bok säger matte, tar lite tid att läsa men svårt att hinna med på en dag om den är bra.

    Kramizar & Nospussar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Risken är stor att man lider av sömnbrist med spännande "tjockisar" till böcker! Gäääsp....
      Bra att du inte hoppade ner i gropen ;-)

      Radera
  2. Vi hoppas att det löser sig till på lördag! Lite rejäl inhandling kan ju behövas om man ska vara lediga ett tag! Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Hoppas de hinner bli klara så att ni kan handla som ni tänkt.
    Ligg inte och läs halva natten nu :-)
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Sådana oljud vill man ju vara utan, men nu gör det ju nytta så bra är det ändå :) Hoppas bara marken är igen på lördag så ni kan komma iväg. Matte själv har börjat läsa om Hobbiboken eftersom hon gillar Tolkien och har följt alla filmerna genom åren, förstås efter att hon läst alla böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid bra att läsa böckerna först,MEN då är risken STOR att man blir besviken på filmerna...

      Radera
  5. Jisses tror aldrig jag har hört talas om en bok med över 1000 sidor ens :)

    Tassklapar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är inte ovanligt med samlingsvolymer på över 1.000 sidor!
      Men denna är ju en fanfiction eller en "what if" på Twilight temat och det är mycket ovanligt att en "fan" orkar skriva sådär mycket!
      Den här berättelsen skiljer sig mycket ifrån originalet och är en helt ny bok egentligen, med samma personer som i originalet.
      Det finns många tjocka böcker ;-) och jag älskar dom om berättelsen är bra!

      Radera