Väderprognos för 5 dagar

onsdag 22 januari 2014

Onsdag = halva veckan har gått!

 

993wednesday13

Jag har haft några dagar med värk och dålig sömn och massor med nåt jag inte brukar göra!  Jag ser ju så sällan på TV  veckorna, det blir bara nyheterna om jag alls slår på den.

Jag har faktiskt tittat på en massa TV. Jag råkade se en snutt av Lyxfällan på Trean i måndags och har gått in på TV3Play på datorn och sett flera avsnitt. Jag fattar inte hur dåliga val vuxna människor gör angående sin ekonomi i sitt liv. Hur de samlar på sig så många skulder på ganska kort tid. Ett av de värsta programmet från 2007 jag såg, var om en miljonvinnare som hade skulder på 1,200,000:- på bara några år efter sin vinst. Ofattbart!

Nej nu ska jag fixa en mugg te och ta min Letto och läsa med lite ljuv musik till.

Ha en trevlig onsdagskväll!

1wednesday24 /Julia

5 kommentarer:

  1. Det är inte ofta matte ser lyxfällan men det har hänt och hon säger samma sak som du. Det är alla de där dyra smålånen/telefonlånen folk tar och tänker inte på hur dyrt det blir.
    Bättre att spara ihop först och sen handla och behöver man ta nått på avbetalning så får det vara nått viktigt!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt hur en del tänker, att köpa massor när man inte har..
    Matte har köpt en Letto och har äntligen lyckats ladda hem lite böcker.
    Har du några boktips, gänra fantsy, fiction..
    Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppsas att hon gillar den lika mycket som jag gör.
      Om matte tyckte om Hungerspelen, kan Divergent triologin av Veronica Roth vara nåt för matte. Jag har lyssnat på de två första delen och väntar ivrigt på del tre :)

      Radera
  3. Jag har sett några avsnitt här och där och man blir verkligen mörkrädd över hur dålig koll en del har på utgifterna, speciellt de som har barn och dragit på sig hyresskulder mm
    Hoppas du får sova ordentligt snart!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera