Väderprognos för 5 dagar

onsdag 11 december 2013

Det är grönt igen!

 

wednesday_05

Efter en mild och tämligen sömnlös natt är det återigen grönt utanför fönstret! Härligt att snön är borta! Just nu visar min termometer +4,9 grader. Annars är det en ganska grå dag.

Det blev sent igår tack vare Nobelfestligheterna på TV. Sen sov jag jättedåligt. Jag hade kommit över trötthetströskeln och in i andra andningen vid 12-snåret, tänk om jag hade gått och lagt mig vid 10-tiden, hade jag säkert sovit bättre. Nåja, jag får lägga mig tidigt ikväll.

Vi gör inget speciellt. Jag lyssnar på en olyssnad talbok som jag hämtade i oktober, men som jag inte hade hunnit lyssna på tidigare.

Allvarligt talat hade jag glömt bort den. Det är en av Sylvia Days romaner, den första delen av ännu en trilogi. Hennes böcker verkar vara lite lik E. L. James böcker. Det vill säga är huvudpersonen en stenrik snygging med lite annorlunda synsätt på det mesta, som livet, människor, kvinnor, kärlek och sex. Nåja, jag har bara lyssnat nån timme än och den blir kanske bättre.

Det är gaska märkligt att det finns så många bokserier just i tre delar, som jag har hittat den senaste tiden. Jag har ju köpt några på Amazon.com, för 99 cent som också är i tre delar. Flera av dem har jul-tema. Aktuella med tanke på att det är jul snart. En som jag verkligen ser fram emot att läsa är en bok om hur Amish-folket firar sin jul skriven av Patricia Davids (ännu en trilogi). Jag får se om de är så bra som läsarna anser om dessa tre böcker i sina recensioner . Det var av en ren slump jag såg den bland billiga jul-böcker.

Ha en mild decemberonsdag!

Onsdag 05 /Julia

6 kommentarer:

  1. Hello Julia, I'm sorry you didn't rest/sleep well...sure hope you get a good sleep tonight! I suppose the girls aren't too happy about the snow melting...they seem to see things that we can not in it! Wishing you a Wonderful Wednesday!
    Purrs & Hugs,
    Loretta & Kitty

    SvaraRadera
  2. Ibland är man ju lite cynisk och tänker att de vill sälja fler böcker med en trilogi? :-) Fast i de här fallen är det ju bra att böckerna är så billiga. Fnissar lite, då jag plötsligt kommer ihåg att jag som barn trodde det hette triologi. Det var lite snopet att upptäcka att man sagt fel. Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 99 cent för tre romaner är billigt, det är ju e-böcker i och för sig. Amazon.com använder ett format som heter Kindle och de har gratis app för både PC och mobiler, så man behöver inte köpa deras läsplatta. :)
      Nedladdningen för böckerna efter betalning tar bara någrasekunder.
      Varför kostar e-böckerna så mycket i Sverige för???

      Radera
  3. Skönt att ni har grönt igen.
    Det är inte bra att sova dåligt för man blir liksom lite för trött, hihi!
    Matte hälsar att de böckerna du skrev om har hon läst men hon tyckte att den var för grov och hon är "tålig" och absolut inte känslig för saker men hon gillade inte språket och lite annat.

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grönt ÄR skönt ;-)
      De böckerna är inte mina favoriter i mitt bibliotek! Men man blir påverkad av "rykten" på stan, biblioteket och tidningarna som "HAR DU LÄST???"

      Radera