Väderprognos för 5 dagar

lördag 20 juli 2013

Äventyr!!!

 

Lördag 01

Nog var vår utflykt ett äventyr! Färdtjänsten som jag beställde till 09:30 dök upp först 10:05 efter ett ilsket telefonsamtal från mig 09:45 och 3 till från chauffören, han var inte ilsken!

Nu kunde vårt äventyr äntligen börja!!! Det tog rätt så långt tid att åka från norr till söder och vi var inte där förrän efter kl. 11. Synd att vi missade Dui och Deco’s matte med en halvtimme, men hon hade inte tid att vänta på oss längre. Hon måste hem till sina gäster!

Tur att jag hade min manuella rullstol. Jag hade nog inte kommit in med min elstol, den är ju större. Jag hade mina misstankar om att det skulle vara trångt. Det var enklare med en vanlig rullstol, fast det var jobbigare för maken. Han fick ju skjuta på, jag orkade inte sparka mig fram med mitt högra ben, som jag alltid gör hemma. Golvet var så konstig.

Vi fick träffa gulliga Inkan och Stationskatternas snälla matte, sedan jag gosade med pussiga Pralinen! Han är söt som riktigt god choklad!!! Vi kelade en bra stund.

PICT1296

Joker ville nog vara nån annanstans

PICT1297

men jag fick krama honom också!

PICT1298

Sen kom matte Inkan till undsättning!

Det var tryggare inne i buren, Joker ville inte kela mer med mig.

PICT1299

PICT1300

Han längtade nog hem till de andra i Ligan.

PICT1301

Här är en söt bild på en gullig kisse, ledsen men maken tänkte inte på att fota h*ns burnummer, så vi vet inte vad h*n heter. H*n sov så sött, trots makens blixtmojäng!

Vi bytte bort våra inträdesbiljetter mot två söta kassar hos Royal Canin. I dem fans en liten påse med torrisar och en påse med blötmat i varje. Blötmaten är för känsliga katter, jättebra. Kanske Smulan kan äta den också, torrisarna, också för känsliga magar, får bli godis!

Jag hittade ett par ursöta små örhängen för hål i öronen, givetvis är det kisse på dem, ni får se dem vid ett annat tillfälle.

Det är ungefär nu mina bekymmer började! Ingen toalett för handikappade!!! Bedrövligt, men vi i rullstol behöver uträtta naturbehov också ibland! Dörrarna till de vanliga var så små, att en påklädd hockeykille inte skulle ha kommit igenom öppningen. Jag med rullstol kunde bara glömma alltihop. Jag trodde att jag skulle göra på mig innan vi hann hem, men allt gick dock jättebra.

Vi hade jätteroligt och träffade flera gamla kattklubbs vänner från förr! Nu var det säkert 20-år sedan vi var aktiva i kattsvängen med utställningar och vi har inte träffat dem på lika länge.

Vår chaufför ringde några minuter tidigare än jag beställde och sa att han väntade på oss om vi ville åka hem. Vi hann dock säga hej till våra vänner innan vi gick.

Hemresan gick mycket fortare än ditresan. Han gjorde ett bättre och rakare vägval. Vi har aldrig varit där utställningen hölls, så vi kunde inte komma med några förslag alls.

Nu är vi hemma, jag har lite ont efter all spänning, men det var det värt. Nästa gång tänker jag ta reda på om det finns nån toa som även jag kan använda innan jag gör om äventyret.

Roligast var att få träffa Inkan, Stationskatternas matte, Joker och Lille Pralinen. Kul var också att hitta söta örhängen.

Vi önskar er en fortsatt trevlig lördag!

Katt-munkar /Julia

14 kommentarer:

  1. Jag vet ju inte var ni varit, men förstår att det var på ett trevligt ställe. Där det finns katter och kattmänniskor är det i regel trevligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi var på Järva Kattklubb's Internationella Kattutställning i Västerhaninge.

      Radera
  2. Matte tyckte att det var så tråkigt att inte hinna träffas, hoppas på ett nytt tillfälle snart. Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Tack för idag. Det var så roligt att träffas. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv Inkan! Jättekul att äntligen få träffa dig och delar av din Liga. Pralinen ÄR verkligen en sockerchock :)

      Radera
  4. Så kul att träffas tidigare idag! Alltid skoj att möta trevliga kattmänniskor. Så roligt att du också fick träffa dina bekanta från förr då du själv ställde ut. Synd bara att det så sällan är så att allting klaffar (tänker på resan och toaletteländet). Kram från Stationskattmatte.

    SvaraRadera
  5. Ni ser ut att ha haft det trevligt, när ni fick chans att räffa Inkan och Stations katternas matte :)
    Har frågat Inkan om jag och eventuellt min dotter kan komma och hälsa på henne framöver. Hon ska ju bo ganska nära där min pappa bor har jag förstått av Inkan, när vi pratat om vart hon bor. Får se när det kan bli av.
    Kul när man kan träffa sina nätvänner. Som jag sa tidigare, så hade jag kommit dit till kattutställningen, OM jag hade bott i Sthlm, men det gå ju fler tåg.
    Jaha det är i Västerhaninge som Järva Kattklubbs Internationella Kattutställning var. Visste inte riktigt vart det låg.
    Ha en fortsatt trevlig helg
    tasskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade ingen aning heller vart det låg, men litade på att Färdtjänsten skulle hitta :)
      Vi hade jättekul!

      Radera
  6. Så kul att ni träffade på gamla och nya vänner och hemskt synd att inte färdtjänsten klaffade fullt ut, vill man ju gärna när man ska på nått sånt.
    Fina katter och den lille som sov så sött såg urgullig ut - vill pussa på den, hihi!
    Att där inte var nån handikapps toa var ju under all kritik, inte ofta det är så säger matte. I alla fall på såna ställen där man håller "offentliga" saker!

    Kramizar & Nospuss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag var tämligen upprörd över att det inte fanns nån toa för mig! Nåja, jag kom hem och fick sitta på min...
      Lääänge för att tömma blåsan ;-)

      Radera
  7. Trist att Färdtjänsten inte passade tiden så att ni missade Dui o Deco´s matte :(
    Åh ändå tristare och uruselt att det inte fanns någon handikapp toalett :( :(
    Men det var ju kul att ni träffade Inkan , Pralinen och Joker och Stationkatternas matte och att färdtjänsten kom lite tidigare och körde smartare :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är bedrövligt 2013!!! Jag trodde att det var lag på sånt på offentliga ställen :(

      Radera