Väderprognos för 5 dagar

onsdag 24 april 2013

Hej blåsiga, men milda onsdag!

 

2059207fprkjl354m

De ringde strax efter 10 för att få vägbeskrivning och de skulle hämta min rullstol mellan 13:00 och 15:00. Han var här 13:25 och var jättetrevlig. Kompisen satt kvar i lastbilen de kom i.

Han klagade inte över att ha fått trixa fram elrullen ur friggen, det fanns ju allt han behövde (läs vi behöver), så som en liten ramp för höjdskillnaden dit in är för hög för stolen. Sedan åkte han i elrullstolen upp till parkeringen istället för att gå bredvid. Det är absolut enklare att åka. Han grinade illa när han åkte förbi fönstret, tydligen märktes det hur dåligt den fungerar Förvirrad. Jättebra!

Om allt går som planerat kan jag få tillbaka den i slutet a nästa vecka. Reparationen brukar ta en vecka. Jag vet ju inte om de kan reparera den eller om de byter ut den, den var ju ganska gammal och rejält begagnad redan då jag fick den.

De kör åt mitt håll vanligen på onsdagar, men det är 1:ta maj och helg nästa onsdag, han trodde att de kanske kan leverera den torsdag eller fredag om allt fungerar som det ska trots att det blir “fel” dag för dem.

Jag räknar dock inte med det, utan är inställd på den 8:de maj för att inte bli besviken.

Vi måste ju inte åka nånstans, så det gör inget.

Det blåser halv storm ute efter en solig förmiddag. Till och med solen tycks ha blåst bort, men termometern visar +12,3 grader ute ändå. Våren har definitivt kommit äntligen!

Ha en fortsatt trevlig onsdag!

59 /Julia

11 kommentarer:

  1. Vi håller tassarna för att du får en helt ny och fin stol tillbaka redan nästa vecka!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni fick shoppat i helgen så ni slipper vänta för att elstolen är på lagning.
    Blir kanske värsta racer stolen efteråt ;) nä det tror vi inte men det kan ju bara bli bättre.
    Hos oss har solen också blåst bort!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
  3. Min gamla elrullstol fanns det inga reservdelar till i Sverige så det fick skickas efter från Tyskland. Så då fick jag en ny som är jätteskön att sitta i för ryggen är skålformad så nu slipper jag att få ont i ryggen när jag är ute på långa rundor.
    Kramisar vännen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter underbart med ny stol. Jag kan bara hoppas på att få en ny :)
      Annars duger den jag har bara de fixar till den!!!

      Radera
  4. Vi hoppas också att du får en ny stol, verkar gå hyfsat fort att få den fixad ändå.Nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tur som ringde rätt dag i veckan, igår (tisdag) :)
      Hade jag väntat med att ringa till idag hade dom inte hämtat stolen förrän den 8:de...

      Radera
  5. Hoppas oxå att du får en ny elrullstol.
    Här har det blåst i två dagar, så det känns mer som höst :(
    Regnduggat har det oxå gjort. Trodde att våren var på G men man får nog vänta på den *riktiga våren*

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja nog kan vi väl hoppas att du får en alldeles ny stol tillbaka, och det i nästa vecka så du kan vara ute o njuta i det fina vädret då du har maken där också.
    Regnat på morgonen men nu skiner sola igen.

    Kramiz, Gunilla.

    SvaraRadera
  7. Här håller jag o matte tummarna för att det blir en alldeles ny el-rullstol som du får och att du får den redan i slutet på nästa vecka !

    SvaraRadera