Väderprognos för 5 dagar

onsdag 14 november 2012

Hej milda onsdag!

 

Onsda 05

Vi hade en mild novembernatt. Temperaturen var +7,1 som kallast och nu har den stigit till 8,7! Tråkigt nog är det mulet.

Våra pippisar har vräkt i sig veckans frö och talgbolls ranson redan och knackar på rutan med näbben om mer. De får vänta tills på fredag, då maken kan fylla på godsakerna.

Min förmiddag gick åt till

15462cf5-609c-4a5f-ae07-d7e74bb4fbbc

Den första av Twiligth filmerna. Jag blev lite sugen på att se dom igen. Det skrivs ju om filmerna i varenda tidning just nu. Tvåan, New Moon, tar jag nog imorrn eller på fredag. Det är ingen brådska.

Vår eftermiddag går åt till en ny bok att lyssna på.

en_logn_att_lita_pa-george_elizabeth-21170748-frnt

Jag väljer nog den här!

Lite spel på datorn och bus med jamisarna, när dom känner för det. Just nu sover dom och för ovanligheternas skull på olika ställen. Smulan ligger i soffan och Amanda har dragit sig tillbaka till min säng.

Vi lär inte göra så mycket mer. Det blir en lat onsdag för oss. Alla behöver lata dagar ibland.

Min middag blir gratinerad broccoli. MUMS! Den får jag definitivt äta upp utan hjälp, fast Smulan och Amanda kanske vill hjälpa till med disken när jag har ätit färdigt. De gillar ostsåsen som jag brukar göra till och slickar gärna rent min tallrik när jag är klar.

Jag önskar er alla en fin onsdag!

beary_happy_wednesday_pink_teddy_bear /Julia

PS!

Termometern klockan 15:00 den 14/11

PICT0902

Fantastiskt en grå november eftermiddag!!! DS

8 kommentarer:

  1. Åg, har Elizabeth George kommit ut med en ny Lynley, det visste jag inte! Den måste jag köpa hem direkt, tack för tipset :-)
    Här är också mulet, det är den tiden nu :(
    Låter gott med gratinerad broccoli, smaklig spis!
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod! Det är alltid kul att kunna ge boktips till en journalist! Detta är den 17:de boken om Lynley!

      Radera
  2. Visst är det märkligt hur temperaturen pendlar,ingen ordning på allting. Vilket tycker du bäst om, böckerna eller filmerna i Twilight saga undrar matte? Ost är väldans gott, det tycker vi också! nosbuff

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar nog böckerna mest, de är bäst på engelska (jag har dem alla på både svenska och engelska)!
      Fast filmerna är också jättebra!
      Speciellt Robert Pattinson.
      Vi har flera bra filmer med honom.
      Han är jättebra i bland annat: Water for elephants, Litle Ashes och Remember me.

      Radera
  3. Vilka matvrak era pippisar är, hihi!
    Man kan ju slötitta på filmerna, för det gör matte lite då och då när man sett dom innan.
    Mattes kollega blev jätteglad att du gillade handledsvärmarna.

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Handledsvärmarna är underbara!!! Visst kan man se om bra filmer flera gånger :)

      Radera
  4. Jag är också lite sugen att se sista filmen i Twilight-serien. Får väl se, om det blir på bio eller när den släpps på DVD. Smarta pippisar som knackar på för att få påfyllning. :) Kram Stationskattmatte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pippisarna retar gallfeber på Smulan och Amanda när de pickar på fönstret :)

      Radera