Väderprognos för 5 dagar

lördag 26 maj 2012

Godmorgon för en snabbis!

 

00051

Några ord om gårdagen och dusten med färdtjänsten.

Alltså, jag beställde färdtjänsten vid 12-tiden för hämtning klockan 18:00. Ingen bil kommer. Tog kontakt med bolaget 18:20 och efter ett X antal vidarekopplingar fick vi veta att det var “ont” om rullstols-bilar och jag skulle vara tvungen att vänta, när jag frågade hur länge blev svaret nån timme eller så. Jag kan inte planera mina resor med “nån timme eller så”. Det är liksom ingen idé att åka och handla när affären har stängt Jag var så arg och bokade om allt till idag med utresa 09:30.

Då kom den mest intelligenta frågan: Ska din “andra resa” (= återresan) också avbokas, då höll jag på att explodera. Vilket geni!!! Hur ska jag kunna använda en återresa när framresan går i stöpet??? Sammanfattningen av gårdagens fiasko är: ingen ringer om försening. Jag undrar stilla hur länge jag hade varit tvungen att sitta och vänta på en färdtjänst som varken hör av sig eller kommer om jag själv inte ringer och undrar vart de har tagit vägen.

Nu hoppas jag att allt fungerar som det ska med mina resor idag. Jag återkommer om det på eftermiddan.

Ha en fin lördag!

saturday_05 /Julia

10 kommentarer:

  1. Det är rent otroligt. Hoppas allt gick bra idag. Men jag förstår helt din frustration.

    SvaraRadera
  2. Nä fy, vad lurkigt! Matte och jag blev förbannade när vi läste.
    Håller tassarna för att det gick bra idag. Annars jä....!

    P.S. Vilken fin sommarskrud ni klätt bloggen i. :-)

    SvaraRadera
  3. Bedrövligt! Förbannad är väl det minsta man blir och att de inte ens ringer,de är verkligen inte kloka. Hoppas att allt fungerar som det ska idag.Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Visste de inte det när du ringde och beställde?
    Helt otroligt att de inte hade vett att ringa och berätta att det inte gick att resa. Vilka geni!!!!!
    Hoppasa ni kom iväg idag och att allt klaffar som det ska!

    Kramizar & Nosgos

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bokar ALLA mina resor via datorn, utan undantag! Växeln ligger i "Långtbortistan" och de kan knappt tala svenska. Sverige och Stockholm har de bara sett på jordgloben, om ens det :(

      Radera
  5. Nääää , fy så trist :(
    Hoppas verkligen att det funkat bättre idag !

    SvaraRadera