Väderprognos för 5 dagar

söndag 12 februari 2012

Hej soliga milda söndag!

 

vaderfen85

Vilken härlig dag! Solen skiner från en klarblå himmel och termometern visar milda –0,3 grader! Småfåglarna äter flitigt. Just nu har vi fått besök av gulliga stjärtmesar, de är fem som samsas om den stora talgbollen utanför fönstret samtidigt. Alla talgbollar, frö- och nöt-automater är välbesökta.

Större delen av gårdagen gick åt att se på skidtävlingar. Sedan såg vi, maken mest, på ishockey. Jag satt på min vanliga plats med en ljudbok i hörlurar på öronen. Jag är väl sådär intresserad av hockey, men jag så alla mål i alla fall. Lite av TV ljudet hörs ju lite trots hörlurarna.

Idag kommer maken att njuta av sin promenad till bussen i solskenet. Han tar med sig den gamla vattenfontänen också. Den behövs inte här ute längre. Tjejerna gillar sin nya. Jag var mest rädd för ljudet, skulle den plaska? Låta mer än den gamla? Ingen fara, den låter nästan inget alls. Jag tittar till på den för att vara säker på att vattnet rinner, för den plaskar inte alls. Vi är väldigt nöja med den. Vi köpte ett extra paket med tre filter till den samtidigt. Jag ska kolla med vår vanliga zooaffär och höra om de har filter till den också (det hade dom till den gamla) och om inte, kan de skaffa dem? Det vore enklare att kunna köpa den på närmare håll och slippa fraktavgiften på dem.

Smulan och Amanda var så söta igår kväll

PICT0568

när de kurade ihop sig i igloon båda två.

De gillar att trängas i den. Smulan ser lite arg ut för jag stör med blixtmojängen, hon hade hakan på Amandas hals när jag kom och störde. Hon lyfte huvudet precis för visa sitt MISS-nöje över att jag blixtrar.

Jag hoppas att ni också får en solig och mild söndag!

sunday_04 /Julia

14 kommentarer:

  1. Mycket underhållning idag med alla fjäderkotletter. Härligt med solken! Mysigt i igloon, klart man vill vara ifred! nosbuff

    SvaraRadera
  2. Så kul att både matte och katter är så nöjda med fontänen! Verkar vara en jamarbra investering och vi blir såklart sugna på den här också :-)
    Vilken härlig gosbild på de två mysiga missarna :-)
    Kramar och tassklappar

    SvaraRadera
  3. Så mysigt det ser ur där inne i kojan. Kul att tjejerna gillar sin nya vattenfontän.

    Nosgos

    SvaraRadera
  4. Det har verkligen varit härlig väder idag :-)
    Så söta dom är tjejerna när de sover tillsammans.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Åh stjärtmesar är så söta, de liknar små smöbollar säger matte.
    Bra att det inte hörs nått från tjejernas nya fontän för annars kanske toabesöken hade blivit fler, hihi!
    Hos oss har det snöat ordentligt halva dagen!

    Kramizar & Vovisar

    SvaraRadera
  6. Det var bra att den nya fontänen fungerar bra. Hoppas de har filter till den i ditt närmaste zoo. Förstår att kissarna blev störda av blixtmojängen när då låg och vilade. De får stå ut med mycket, våra bloggkatter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska prata med dem och höra. De brukar fixa hem det mesta :)

      Radera
  7. så fina dom är tilsammans
    förstår att dom blev störda när du kom och blixtrade :)
    Tass tass

    SvaraRadera